رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از گذشت فرصت سه‌ماهه‌ای که در قانون لغو تحریم‌ها آمده، هیچ چیزی تمدید نشده و پس از آن نیز هیچ کدام از موضوعاتی که در داخل ضبط شده هیچ‌وقت به آژانس داده نشده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 6 تیر) قوه مقننه و با استناد به مواد (198) و (199) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در قانون اقدام راهبردی سه ماه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فرصت دادیم که این فرصت یک ماه دیگر نیز تمدید شد، با این حال حدود 3 روز است که این فرصت نیز تمام است، حال خودمان باید از مصوبه مجلس دفاع کنیم.

سلیمی خطاب به رئیس مجلس افزود: آیا شورای‌عالی امنیت ملی در این باره تصمیمی گرفته است که از آن اطلاع نداریم؟ لطفاً تذکر لازم را در این زمینه بفرمایید.

 محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: درباره آژانس قبلاً نیز تذکر دادم، الآن هم می‌گویم پس از زمان سه‌ماهه‌ای که گذشت، هیچ چیزی تمدید نشده و پس از آن هیچ کدام از موضوعاتی که در داخل ضبط شده، هیچ‌وقت به آژانس داده نمی‌شود و در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، قانون دقیقاً در حال اجرا است.