رئیس جمهور کره جنوبی با ارسال پیامی ضمن تبریک به آیت‌الله رئیسی ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه دو کشور در دولت سیزدهم بیش از پیش تقویت شود.

«این» به رئیسی تبریک گفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفارت کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران از ارسال پیام رئیس جمهور کره جنوبی به رئیس جمهور منتخب ایران خبر داد.

سفارت کره جنوبی در تهران اعلام کرد: «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی با ارسال پیامی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب، انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته است. 

«مون جه این» در این پیام  تاکید کرده است: امیدوارم تحت هدایت جنابعالی، جمهوری اسلامی ایران از بحران کرونا عبور کند و در مسیر توسعه اقتصادی و شکوفایی به جلو حرکت کند.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین در این پیام ابراز امیدواری کرده است دو کشور که ۶۰ سالگی روابط دیپلماتیک خود را در سال بعد جشن می‌گیرند، در دوره تصدی ریاست جمهوری توسط دکتر رئیسی، روابط دوستانه‌ای را که تا به حال داشته‌اند، بیش از پیش تقویت کنند.

به گزارش فارس، روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران عنوان کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۴۵ مقام ارشد کشورهای مختلف پیام‌های تبریکی را برای رئیس جمهور منتخب ارسال کردند. ۲۴ رئیس جمهور و نخست‌وزیر و رئیس دولت، ۴ رئیس پارلمان و ۱۸ شخصیت ارشد سیاسی و بین‌المللی و این روند ادامه دارد.