یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و وزرا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

کیومرث سرمدی به همراه ۳۱ نماینده به وزیر امور خارجه: ضرورت رعایت امانت و صداقت در دیپلماسی درخصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی. به وزیر صمت: علت افزایش قیمت خودرو علی رغم ثبات نسبی قیمت کالاها چیست؟

محمدنقی نقدعلی و ۵۳ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم رسیدگی به قطع شدن بیمه خادمان مساجد، تذکر وی و ۱۸ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص لزوم بازنگری در عدم تعلق سختی کار به همسران و فرزندان کارفرماها در مشاغل سنتی، تذکر وی و ۴۷ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش درخصوص ضرورت شفاف سازی درخصوص نحوه انتخاب برگزیدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش. لزوم توجه و رفع مشکل بیمه قشر عظیمی از زنبورداران و به وزیر صنعت. لزوم تامین مستمر نهاده شکر زنبورداران و به وزیر کشور. لزوم اجرای قانون به کارگیری معلولین در ادارات. به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رسیدگی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حوزه‌های امتحانات نهایی دانش آموزان.

علیرضا ورناصری به همراه ۴۷ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت تسریع توسعه در شبکه فاضلاب شهری با توجه به توزیع نامتعادل بارش و خشکسالی در کشور.

علی اکبر علیزاده به همراه ۴۱ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در حل مسئله ثبت نام معلمان طرح امین جهت شرکت در آزمون استخدامی

ابراهیم رضایی به همراه ۵۱ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزرای جهاد کشاورزی و صمت: لزوم مدیریت خطر کمبود و افزایش قیمت مرغ.

سید سلمان ذاکر به وزرای جهاد کشاورزی، راه و نیرو: لزوم تبدیل وضعیت استخدام کارشناسان ذبح شرعی. کارشناسان فرهنگی و مسائل دفاتر در جهاد کشاورزی ها و ادارات تابعه و ضرورت راه اندازی ادارات کل راه آهن در آذربایجان غربی و ضرورت تامین آب شرب منطقه انزلی شمالی و جنوبی بخصوص روستاهای بزرگ گل تپه و کهریز

غلامحسین کرمی به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم اتخاذ تدابیر مناسب درخصوص خرمایی که روی دست نخل داران مانده. لزوم رسیدگی به کمبود شدید مرغ در استان بوشهر علی رغم تولید متناسب با نیاز استان. چرا شهرک های کشاورزی به ویژه شهرک های گلخانه‌ای شهرستان دشتی رها شده و در مورد آنان اقدام موثری به عمل نمی‌آید؟

حسین میرزایی به همراه ۶۱ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم ایجاد شرایط مطلوب جهت حفظ سلامت دانش آموزان در مکان‌های برگزاری امتحانات.

محمد کعب عمیر به رئیس جمهور و وزیر نیرو: دلایل کاهش حقابه شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بعد از خلع ید و ابطال قرارداد واگذاری توسط وزارت نیرو چیست؟

فاطمه رحمانی به رئیس جمهور: علت افزایش قیمت کالاهای اساسی و عدم مدیریت اوضاع در روزهای باقی مانده دولت چیست؟

بهزاد رحیمی به وزیر صمت: لزوم بازنگری در افزایش قیمت ۳۰ درصدی روغن خوراکی.

جلال محمودزاده به همراه جلیل رحیمی جهان آبادی به رئیس جمهور و وزیر کشور: ضرورت برخورد با عوامل تیراندازی به مادر و کودک بلوچ در شهرستان ایرانشهر.

محمدصالح جوکار نماینده یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک و ۵۸ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: درباره لزوم تسریع در عقد قرارداد و پرداخت حقوق معوقه معلمین خرید خدمت خدمات آموزشی.

حسین نوش آبادی نماینده ورامین و پیشوا به وزیر راه و شهرسازی: علت اجرایی نشدن طرح مصوب آزادراه تهران- پیشوا چیست؟

بهزاد رحیمی به وزیر امور اقتصاد و دارایی: ضرورت اطلاع رسانی و شفافیت در خصوص نحوه انتخابات هیات مدیره شرکت های سهام عدالت.

محمدحسن آصفری و ۴۶ نفر دیگر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تامین نهاده های دامی و توزیع نهاده های وارد شده با ارز دولتی بین دامداران.

محمد علیپور به وزیر نیرو: درباره لزوم احداث و تکمیل سد در دست احداث شهرستان پلدشت و آذربایجان غربی.

سیدسلمان ذاکر به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت حضور شورایعالی شهرداری و معماری در استان آذربایجان برای حل مشکل ۳۰۰ هزار نفر در شهر ارومیه.

به وزیر کشور: لزوم تسریع در راه اندازی تله کابین ارومیه و جابه جایی سایت زباله.

محمدرضا احمدی به وزیر بهداشت و وزیر نیرو: لزوم توجه به مشکلات مردم حاشیه رودخانه های گوهر رود و زرجوب و به وزیر نیرو و وزیر کشور. لزوم رسیدگی به وضع آب آشامیدنی و مشکلات مردم منطقه محروم سیاه اسطلخ رشت. چرا به مشکلات سایت زباله سراوان رسیدگی نشده است؟

مهدی طغیانی ۴۷ نفر دیگر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزرای نفت و نیرو: لزوم اجرا و ابلاغ بند ی تبصره ۱۵ قانون بودجه در خصوص توسعه سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر.

محمدحسین حسین زاده بحرینی به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی: درباره لزوم شفاف سازی و تعیین خط مشی های کلی نظام اقتصاد در خصوص رمز ارزها.

جبار کوچکی نژاد به وزیر راه و شهرسازی: چرا بنیاد مسکن در دریافت عوارض به قانون توجه نمی کند؟

اردشیر مطهری به همراه  ۲۵ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: ضرورت تسریع در رسیدگی به برق صنعتی این حوزه انتخابیه.

روح الله ایزدخواه به همراه ۲۹ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: ضرورت رسیدگی به مطالبات معوقه کارگران معدن کرومیت فاریاب و لزوم شفاف سازی در خصوص عملکرد این معدن.

حسین گودرزی به همراه ۵۱ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم برنامه‌ریزی برای کنترل قیمت مرغ مصرفی مردم با توجه به کاهش شدید جوجه‌ریزی در اردیبهشت.

محمدجواد عسکری به همراه ۳۱ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: چرا وزارت بهداشت علیرغم نهی رهبر انقلاب اقدام به واردات واکسن آسترازنکا شرکت انگلیسی - سوئدی کرده است