ایرنا/ وزارت بازرگانی ایالات متحده جمعه شب اعلام کرد که کسری تجاری بین المللی این کشور ۳.۱ درصد افزایش یافته و به ۷۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

کسری تجاری آمریکا سر به فلک زد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی وزارت بازرگانی ایالات متحده گزارش داد که کسری تجارت بین المللی در ماه مه (خرداد) نسبت به ماه قبل ۳.۱درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش وزارت بازرگانی آمریکا، کسری کالاها و خدمات ۷۱.۲ میلیارد دلار در ماه مه بود این در حالی است که در ماه آوریل ۶۹.۱ میلیارد دلار بود.

وزارت بازرگانی امریکا همچنین گزارش داد که صادرات در ماه مه ۲۰۶ میلیارد دلار بوده که حدود ۱.۳ میلیارد بیشتر از ماه آوریل می باشد.

در میان شرکای تجاری بین المللی، بیشترین کسری ایالات متحده با به میزان ۲۷.۲ میلیارد دلار است. منطقه اتحادیه اروپا با ۱۸.۵ میلیارد دلار دومین کسری تجاری آمریکا در ماه مه را دارد و کانادا با ۴.۸ میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار گرفته است.

تراز تجاری یا صادرات خالص تفاوت میان ارزش پولی واردات و صادرات خروجی طی یک دوره معین در اقتصاد، رابطه بین واردات و صادرات کشورها است. اگر صادرات بیشتر از واردات باشد، مقدار مثبت به نام مازاد تجاری مشخص می‌شود. اگر واردات بیشتر از صادرات باشد، مقدار منفی به نام کسری تجاری یا شکاف تجاری مشخص می‌شود.