نماینده ایرلند در پارلمان اروپا در پی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه کشورمان در سالروز اقدام آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایرانی، از رفتار آسیب‌زای آمریکا علیه دیگر کشورها انتقاد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

میک والاس، نماینده ایرلندی پارلمان اروپا با بازنشر پیام توییتری محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سالروز اقدام آمریکا علیه یک فروند هواپیمای مسافربری ایرانی و سرنگونی آن، در صفحه توییترش نوشت: امپریالیسم آمریکا از سال ۱۹۴۴ بیش از بقیه کشورهای جهان آسیب زا بوده است.  جست و جوی آن ها برای قدرت، نفوذ و اندوخته های مالی ادامه دارد، بی هیچ احترامی به منشور سازمان ملل یا قوانین بین المللی. اتحادیه اروپا باید حمایت از خصومت آمریکا را متوقف کند. 

اظهارات این دیپلمات اروپایی در پی این مطرح می شود که شامگاه شنبه ۱۲ تیر ظریف در این باره گفته بود: ٣٣ سال پیش در چنین روزی، ایالات متحده پرواز ۶۵۵ ایران‌ایر را ساقط کرد و تمام ۲۹۰ سرنشین غیرنظامی آن را کشت. آن زمان من به عنوان یک دیپلمات جوان شاهد آن بودم که ایالات متحده از عذرخواهی بابت رقم‌زدن این تراژدی انسانی خودداری کرد. خشونت ایالات متحده علیه ایرانی‌ها مدت‌ها پیش از آن آغاز شده بود و امروز هم با تروریسم اقتصادی علیه مردم ما ادامه دارد.