عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید دارد که آمریکا برای ادامه مذاکرات با دولت آینده ایران دست به رفع تحریم ۳ ایرانی زده است.

چراغ سبز آمریکا به دولت جدید ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یعقوب رضازاده با اشاره به خروج سه ایرانی از لیست تحریم های خزانه داری آمریکا، گفت: این رفع تحریم ها را می توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد، اول اینکه ممکن است آمریکا می خواهد با توجه به توافقات نسبی که بین ایران و کشورهای ۱+۴ صورت گرفته است، باید متعهد شود تحریم ها را یکجا بردارد، نهایتا به مذاکرات برجامی برگردد و از آن حمایت کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر رفع ۳ مورد از تحریم ها می تواند اقدام پیش دستانه باشد به این منظور که پالسی مثبت به دولت جدید جمهوری اسلامی بدهند، چرا که احتمال دارد دولت رئیسی مذاکرات را ادامه دهد و آمریکا می خواهد با گامی مثبت چراغ سبزی به دولت جدید نشان دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رفع تحریم این اشخاص بسته به اینکه برای جمهوری اسلامی ایران چه انداره مهم و تاثیرگذار است می تواند در آینده مذاکرات اثرگذار باشد، با این حال انتظار و خواسته ایران رفع یکجا و تمام تحریم ها است.

وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانه ای از خارج شدن نام سه ایرانی از لیست تحریم های این کشور خبر داد. بهزاد دانیل فردوس، مهرزاد مانوئول فردوس و محمدرضا دزفولیان به بهانه ارتباط با گروه صنعتی ماموت و شرکت ماموت دیزل تحریم شده بودند و اکنون وزارت خزانه داری آنها را از لیست خود خارج کرده است.