ایسنا/ یک سیاستمدار عراقی اعلام کرد، هدف از سفر قریب الوقوع نخست وزیر این کشور به واشنگتن بستن پرونده مذاکره درباره جدول زمانی عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق است.

هدف سفر آتی الکاظمی به واشنگتن چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه شفق نیوز، بهاء الاعرجی، سیاستمدار عراقی و معاون سابق نخست وزیر اعلام کرد: هدف از سفر قریب الوقوع مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به آمریکا پایان دادن به پرونده مذاکره درباره جدول زمانی عقب نشینی نیروهای آمریکایی در عراق و صدور تصمیمی در این باره است.

وی گفت: هرگونه تنشی صدور این تصمیم را به تأخیر می‌اندازد. کسانی که شعار اخراج اشغالگران را سر می‌دهند باید از نخست وزیر برای تحقق این خواسته ملی حمایت کنند.

پیشتر گردان‌های سیدالشهداء، از گروه‌های شیعه در عراق از وجود میانجیگری‌هایی برای توقف تنش‌های نظامی علیه نیروهای آمریکایی خبر داد.

کاظم الفرطوسی، سخنگوی گردان‌های سید الشهدا در گفت‌وگویی با خبرگزاری شفق نیوز عراق ضمن اعلام آغاز برخی میانجی‌گری‌های طرف‌های مختلف با هدف متوقف کردن تنش نظامی علیه نیروهای آمریکایی موجود در خاک عراق، اظهار کرد: مقاومت اسلامی عراق به شدت با هرگونه میانجی‌گری در خصوص توقف عملیات‌های نظامی علیه نیروهای آمریکایی مخالف است.

الفرطوسی گفت: تنش نظامی علیه نیروهای آمریکایی با هدف بیرون کردن کامل نیروهای آمریکایی از سراسر خاک عراق آغاز شدند و بدون انجام این کار، هیچ آرامشی وجود نخواهد داشت و فشارها بر گروه‌های مقاومت اسلامی عراق هر چقدر هم ادامه یابند، این موضع‌گیری تند ما هرگز متوقف نخواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه راه‌حل نظامی را برای پاسخ به حملاتی که علیه نیروهای این کشور در عراق انجام می‌شوند، رد کرد.

جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز روز پنج‌شنبه تاکید کرد که گروه‌های مسلح شیعه تمامی راهکارهای دیپلماتیک را با نیروهای آمریکایی مستقر در عراق در پیش گرفتند و دیگر انتخابی به جز مقابله نظامی با آمریکا ندارند.

پارلمان عراق پنجم ژانویه سال گذشته طرحی را تصویب کرد که به موجب آن دولت مرکزی برای بیرون کردن تمامی نیروهای خارجی از خاک این کشور تلاش کند.