باشگاه خبرنگاران/ وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه فعالیت‌های چین در هنگ‌کنگ، تحریم‌هایی را علیه پکن اعمال کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گفته می‌شود خزانه‌داری آمریکا ۷ فرد چینی را به اتهام فعالیت‌هایشان در هنگ کنگ و به بهانه آنچه سرکوب دموکراسی در هنگ کنگ خوانده شده، مورد تحریم قرار داده است.

همزمان با این تحریم‌ها، خزانه‌داری آمریکا بیانیه‌ای منتشر کرده است و در آن به برخی مشاغل در چین و فعالیتشان در هنگ کنگ  هشدار داده است. 

این نهاد آمریکایی در بیانیه‌ای که در وبگاه خود منتشر کرده، آورده است: «در تاریخ ۱۶ ژوئیه (۲۵ تیر) وزارت امور خارجه، بازرگانی، امنیت میهن و خزانه داری با انتشار این بیانیه اعلام می‌کنند که با هشدار به افزایش خطر به دلیل اقدامات دولت چین و دولت منطقه ویژه اداری هنگ کنگ، تحریم‌هایی را اعمال کرده اند. فعالیت این افراد باعث خطر برای شرکت‌های آمریکاییِ فعال در بخش اداری ویژه چین (Special administrative region /SAR) می‌شوند.»

بنابراین امروز ۷ نفر از چین به لیست دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا افزوده و تحریم شدند. این تحریم‌ها به عنوان بخشی از تحریم‌هایی است که سال گذشته با ادعای «قانون خودمختاری هنگ کنگ» تصویب شد و مدعی است که افرادی را تحت تحریم قرار می‌دهد که به قوانین فرسایشی چین در قبال هنگ کنگ کمک می‌کنند.

هفته گذشته چین در پاسخ به گزارشی مبنی بر اینکه واشنگتن به شرکت‌های آمریکایی در مورد خطرات فعالیت در هنگ کنگ هشدار داده است، اعلام کرد که با مداخله آمریکا در امور داخلی چین و هنگ کنگ مخالفت می‌کند.

چندی پیش نیز «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به ادعای بی اساس سازمان‌های غربی درباره قانون حفاظت از امنیت ملی در هنگ کنگ گفته بود که همه حقوق قانونی و آزادی ساکنان هنگ کنگ و خارجی‌ها در این ناحیه در یک محیط امن‌تر تضمین شده است و هیچ حمله و اتهامی نمی‌تواند مانع حرکت هنگ کنگ به سوی پیشرفت شود.