تسنیم/ نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به جزئیات تماس با رئیس جمهور منتخب گفت: آیت الله رئیسی وعده داد اگر دولت فعلی خسارت مردم را جبران نکند، در دولت بعدی در نخستین فرصت این خسارت جبران می‌شود.

جزئیات تماس رئیس‌جمهور منتخب با مسئولان خوزستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در جمع مردم اظهار داشت: از مدت‌های قبل تاکنون برای شنیدن صدا و مشکلات مردم شهر به شهر به‌طور میدانی مسائل را مورد بررسی قرار دادیم به‌طور مثال روز گذشته با حضور در مناطق رفیع، هویزه، سوسنگرد، گمبوعه وغیره صدای مردم را کامل شنیدیم و دیدیم که در پایین‌دست اوضاع چگونه است.

وی افزود: آنچه خواسته ماست، آن است که حتی‌الامکان از حوزه بالادست به‌ویژه از سد سیمره به مناطق درگیر رسیدگی شود، همچنین در گفت‌وگو با آیت‌‌الله رئیسی رئیس‌جمهور منتخب از ایشان خواستم یک تیم از طرف‌شان برای شنیدن صدای مردم در خوزستان حضور یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه طبق بازدیدهایی که از سدهای کرخه و دز انجام شد، لازم است که مسئولان آب را از بالادست رها کنند، خاطرنشان کرد: در این چند روز با مسئولان و وزرای زیادی رایزنی و با شورای امنیت ملی و رئیس ستاد اجرائیات فرمان امام(ره) در راستای رفع چالش موجود صحبت‌هایی انجام شد.

 

موسوی‌فرد تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی عنوان کردند که اگر دولت فعلی برای جبران خسارت مصوباتی در نظر نگرفت، حتما در نخستین فرصت کار‌گروهی برای برآورده جبران خسارت به خوزستان خواهند آمد.

وی بیان کرد: احشام و دام‌های مردم و محصولات زراعی به‌ویژه در پایین‌دست درحال از بین رفتن هستند و همه ما باید دست‌به‌دست هم دهیم تا مشکل بی‌آبی مرتفع شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: گرمای امسال فقط برای کشور ما نیز و مشکلات فعلی فقط برای خوزستان نیست. دولت درحال جابه‌جایی است که در این بین قطعا مشکلاتی خواهد بود که در کنار این موضوعات بنده و دیگر مسئولان در حال تلاش هستیم تا آب از بالادست رها شود و پیگیر جبران خسارت هستیم.

موسوی‌فرد اذعان کرد: احشام مردم آب ندارند و مسئولان به هر طریقی که شده باید به مردم آب برسانند. الان 3 روز است که آب رها شده اما به مردم نرسیده است. از عزیزانی که در بالادست آب قرار دارند، تقاضا می‌شود خود را جای مردم پایین‌دست قرار دهند چراکه قرار نیست تمام آب در بالادست گردآوری شود.

وی ضمن بیان اینکه آبی که اکنون رهاسازی شده از سهمیه ماه آینده است، تاکید کرد: به‌هرحال این مسائل آزمون الهی است و هر‌کس به‌قدر توان خود باید کمک کرده و از خدا بخواهیم نعمت آب را فراوان کند.