ایسنا/ سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح انتظارات خود از وزیر دادگستری دولت رییسی از وی خواست که به کاهش اطاله دادرسی در محاکم کمک کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدکاظم دلخوش در گفت و گو با ایسنا، درباره اولویت ها و ویژگی هایی که وزرای دولت آینده به خصوص وزیر دادگستری باید داشته باشند، گفت: وزیر دادگستری دولت سیزدهم باید چندین اولویت مهم را در دستور کار خود قرار بدهد و نسبت به پیگیری آن ها تلاش کند، از جمله اینکه تلاش کند اطاله دادرسی و مراجعه به محاکم کاهش پیدا کند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس افزود: وزیر دادگستری دولت سیزدهم باید لوایحی به مجلس ارائه کند که مشکل گشای مردم باشد، دسترسی مردم به دادگستری و قضات تسهیل شود و از سوی دیگر نسبت به کاهش مشکلاتی که در دستگاه قضایی وجود دارد تلاش کند و در عرصه مبارزه با مفاسد قضایی اقدامات لازم را انجام دهد.

دلخوش گفت: معتقدم وزیر دادگستری دولت آینده باید در برخی از بخش ها پاکسازی انجام دهد و همچنین در جهت تقویت قضات تلاشگر و پاکدست قدم های مؤثری بردارد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: به طور کلی معتقدم بدنه دولت آینده، وزرا و کابینه دولت جدید باید مدیر و مدبر باشند و شجاعت داشته باشند و به اصول و ارزش ها و به خدمتگزاری به مردم متعهد باشند، این وزرا باید در جهت پیگری کار مردم مستمرا تلاش کنند و از پرداختن به حاشیه ها و کوتاه نگری ها پرهیز کنند، توجه به مطالبات مردم را سرلوحه کاری خود قرار دهند و در جهت انتخاب زیرمجموعه های قوی و پاکدست تلاش کنند.