صالحی: برخی با آب بستن به سریال حقوق مصرف کننده را تضییع می کنند

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر ارشاد که امروز به منظور پاسخگویی به سوال یکی از نمایندگان درباره دلیل عدم رعایت شئونات اخلاقی در شبکه سینمای خانوادگی در مجلس حضور یافته بود، از اثر فرهنگی و اقتصادی سریال های ترکیه ای مثال آورد و گفت:

در سال‌های اخیر در آمریکا میانگین هر سال ١٠٠ میلیارد دلار درآمد حوزه سریال‌های خانوادگی است؛ در حوزه کشورهای همسایه ما ترکیه بعد از آمریکا بزرگ‌ترین تولیدکننده سریال‌های خانگی و تلویزیونی است، به گونه‌ای که ١۵٠ سریال ترکیه‌ای به بیش از ١٠٠ کشور جهان صادر شده است.

شهر کوچکی که نامی از آن شنیده نمی‌شد مانند سوگوت که ١٢ هزار نفر جمعیت دارد به دلیل حضور این شهر در سریال طغرل که ١۵٠ قسمت دارد و هر قسمت هم بین دو ساعت تا دو ساعت و نیم است، این شهر به یک شهر آشنا در فضای جهانی تبدیل شده است، بنابراین بحث سریال‌های تولیدی خانگی هم از منظر اقتصادی و هم از منظر فرهنگی جایگاه مهمی در جهان پیدا کرده است.

اگر سریال آنقدر کشش نداشته باشد که سازندگان ناچار باشند با آب بستن به آن سریال را طولانی کنند، به مثابه تضییع حقوق مصرف کننده است. در واقع اگر سریال محتوا و قصه نداشته باشد و صرفاً به دنبال درآمدزایی باشد، حقوق مصرف کننده تضییع می شود.

منبع: همشهری آنلاین