رسالت/ بسیاری از روزنامه‌نگاران و وکیل‌ها در سراسر جهان، هدف بدافزاری شده‌اند که یک شرکت صهیونیستی به کشورهای غربی فروخته است.بنا به اخباری که به رسانه‌ها درز کرده، شماره تلفن پنجاه هزار نفر از طریق این شرکت کنترل می‌شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بسیاری از روزنامه‌نگاران و وکیل‌ها در سراسر جهان، هدف بدافزاری شده‌اند که یک شرکت صهیونیستی  به کشورهای غربی فروخته است.بنا به اخباری که به رسانه‌ها درز کرده، شماره تلفن پنجاه هزار نفر از طریق این شرکت کنترل می‌شده است.مشخص نیست که این فهرست از کجا آمده و تلفن‌های چه کسانی هک شده است.شرکت اسرائیلی «NSO» هرگونه عمل خطا در این زمینه را تکذیب کرده است. این شرکت در امور نظارت امنیتی فعال است.

بنابر گزارشBBC،  شرکت می‌گوید که هدف از تهیه این بدافزار مبارزه با مجرم‌ها و تروریست‌هاست و فقط به نهادهای امنیتی، پلیس و ارتش‌های کشورهایی فروخته شده که سابقه خوبی در رعایت حقوق بشر دارند! این در حالیست که چنین ادعایی با توجه به سوابق مخدوش صهیونیست‌ها و کشورهای غربی در حوزه حقوق بشر پوچ است.این شرکت در بیانیه‌ای مدعی شده تحقیق اولیه‌ای که منجر به نگارش گزارشی درباره آن‌ها شده، بر پایه «برآوردهای نادرست و نظریه‌های اثبات نشده» نگاشته شده است.

گزارش مربوط به این شرکت و مشتری‌هایش را یک سازمان غیردولتی به نام «فوربیدن استوریز» و «عفو بین‌الملل» نوشته‌اند.این بدافزار «پگاسوس» نام دارد. روزنامه‌های واشنگتن پست، گاردین، لوموند و چهارده رسانه دیگر گزارش مربوط به پگاسوس را منتشر کردند.پگاسوس هم تلفن‌های اندروید و هم آی‌فون‌های شرکت اپل را آلوده کرده است. این بدافزار به دولت‌ها اجازه می‌دهد ضمن دسترسی به پیامک‌ها، عکس‌ها، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی، میکروفن دستگاه‌های تلفن را هم مخفیانه فعال کند.

 ده‌ها خبرنگار غربی هدف  جاسوسی صهیونیست‌ها بوده‌اند 

بررسی دستگاه‌های تلفنی که شماره آن‌ها در لیست منتشر شده است نشان می‌دهد بیش از نیمی از آن‌ها به این بدافزار جاسوسی آلوده شده بودند.گفته‌شده که ۱۸۰ روزنامه‌نگار اسمشان در این فهرست بوده است. ازجمله روزنامه‌نگارانی که در خبرگزاری فرانسه، CNN، نیویورک‌تایمز، الجزیره کار می‌کردند.نام و شماره دو زنی که به دو روزنامه‌نگار مقتول نزدیک بودند هم در این بین دیده می‌شود. یکی جمال خاشقچی از عربستان سعودی و دیگری سیسیلیو پیندا بیرتو که در یک تصادف جاده‌ای کشته شد.در این فهرست همچنین نام بعضی از سران کشورها و دولت‌ها به چشم می‌خورد و اعضای خانواده سلطنتی عرب و مدیران کسب‌وکارهای بزرگ وبه زودی نام کسانی که هدف این حملات بودند منتشر می‌شود.

دوهفته پیش شرکت «NSO» بیانیه‌ای در ۳۲ صفحه منتشر کرد که در آن از قواعد و پایبندی‌های حقوق‌بشری این شرکت صحبت شده بود. اما عفو بین‌الملل این بیانیه را بی‌معنی خواند و گفت که بیشتر شبیه یک «بروشور تبلیغاتی» است.

«جو تایدی» خبرنگار حوزه سایبرBBC، می‌گوید این اتهام‌های جدید به« NSO» ضربه بیشتری می‌زند اما برای این شرکت مشکل مادی پدید نمی‌آورد، «شرکت‌های خیلی کمی هستند که بتواند چنین ابزار جاسوسی تهاجمی بسازند.»

شوک امنیتی به اروپا

«اورسولا فون در لین» رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه به انتشار خبر جاسوسی از فعالان خبرنگاران و دولتمردان به‌وسیله یک نرم‌افزار ساخت صهیونیست‌ها واکنش نشان داد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» فون در لین که در سفر به پراگ به سر می‌برد در جمع خبرنگاران گفت: «این مسئله باید مورد تأیید قرار گیرد اما اگر چنین باشد کاملاغیرقابل‌قبول است.»

این مقام ارشد اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن هرگونه حمله سایبری به تلفن‌های همراه خبرنگاران و فعالان مدعی شد : «آزادی رسانه‌ها یکی از ارزش‌های اصلی اتحادیه اروپاست.»

در همین رابطه، شرکت پیام‌رسان «واتساپ» نیز که شکایتی را علیه شرکت صهیونیستی «NSO» تنظیم کرده است، جزئیات جدیدی از هک شدن کاربرانش توسط این شرکت جاسوسی منتشر کرد.واتساپ جزئیات جدیدی را به پرونده شکایتش از شرکت NSO ضمیمه کرده است که در آن به هک شدن حدود ۱۴۰۰ کاربر این پیام‌رسان اشاره شده است. مقامات ارشد دولت‌ها، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر ازجمله هدف‌های این شرکت جاسوسی صهیونیستی بوده‌اند.بر همین اساس واتساپ معتقد استNSO از طریق مهندسی معکوس، «دسترسی غیرقانونی» به سرورهای این پیام‌رسان پیدا کرده است. 

طبق گزارش یکی از مهندسان واتساپ به دادگاه نفوذ NSO به سرورهای واتساپ از مرکزی در لس‌آنجلس صورت گرفته است.

 کپی‌برداری صهیونیست‌ها از آمریکا

واقعیت امر این است که جاسوسی‌های آمریکا و رژیم اشغالگر قدس از متحدان اروپایی آن‌ها نقطه پایانی ندارد. این مسئله، نشان‌دهنده حقارت بازیگران اروپایی می‌باشد. چندی پیش ، فرانسه و آلمان از دانمارک و آمریکا خواستند تا درباره تازه‌ترین گزارش‌های منتشرشده از جاسوسی واشنگتن از رهبران اروپایی توضیح دهند.نتیجه یک تحقیق رسانه‌ای که روز یک‌شنبه منتشر شد نشان می‌دهد که سرویس اطلاعاتی دانمارک به آمریکا کمک کرده بود تا از رهبران اروپایی ازجمله آنگلا مرکل

 صدراعظم آلمان جاسوسی کند. تلویزیون دولتی دانمارک گزارشی از نتیجه این تحقیق را به همراه چند رسانه اروپایی دیگر منتشر کرد.

بنا به این گزارش ایالات‌متحده تا سال ۲۰۱۴ از شبکه اطلاعاتی دانمارک برای شنود شماری از رهبران اروپایی ازجمله مسئولان آلمان، سوئد، نروژ و فرانسه استفاده می‌کرد. انتشار این گزارش هشت سال پس از افشای پرونده جاسوسی آمریکا از رهبران اروپایی ابعاد جدیدی به این پرونده بخشیده است.

کلمان بون، وزیر مشاور فرانسه در امور اروپایی در واکنش به گزارش منتشرشده درباره نقش دانمارک در جاسوسی آمریکا از رهبران اروپا این موضوع را «بسیار جدی» توصیف کرد. 

این عضو دولت فرانسه همچنین احتمال تأثیرگذاری گزارش‌های منتشرشده بر آینده همکاری‌های اتحادیه اروپا با آمریکا را رد نکرد.هرچند جاسوسی ایالات‌متحده از رهبران اروپایی ازجمله آنگلا مرکل به دنبال افشاگری‌های ادوارد اسنودن، کارمند سابق اداره اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مشخص‌شده بود اما افشای کمک یکی از اعضای اتحادیه اروپا به واشنگتن در این امر تازگی دارد.دانمارک یکی از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. این کشور تنها کشور منطقه اسکاندیناوی است که همزمان عضو ناتو و اتحادیه اروپاست.علاوه بر فرانسه و آلمان کشورهای سوئد و نروژ نیز در واکنش به گزارش تلویزیون دولتی دانمارک خواستار توضیح کپنهاگ دراین‌باره شدند. ادوارد اسنودن نیز در واکنش به این گزارش در صفحه توییتر خود از دولت‌های آمریکا و دانمارک خواست با «شفافیت کامل» درباره جاسوسی از رهبران اروپایی اطلاع‌رسانی کنند.