محمدصادق کوشکی: حجم مشکلات آنقدر زیاد است که عملا بدون حضور مردم در صحنه و اعتماد آنها به دولت رفع مشکلات میسر نیست. این دیوار بی‌اعتمادی باید فرو بریزد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فردا: نسبت دولت و ملت چگونه باید باشد؟ اعتماد عمومی به دولت تا چه حد می‌تواند باعث رفع مشکلات بنیادین و البته جاری شود؟ و مردم چه قدر می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های دولت سهیم باشند؟ همه این پرسش‌ها خاصه با پایان دولت حسن روحانی بیش از پیش مورد توجه است زیرا اعتماد عمومی در پی هشت سال تصدی روحانی به شدت مخدوش شده است.

محمدصادق کوشکی درباره این موضوع به «فردا» گفت: «عملکرد آقای روحانی نتیجه‌اش چیزی جز ایجاد شکاف میان دولت و ملت نداشت. هشت سال دولت آقای روحانی باعث جدا شدن مردم از دولت شد. دولت آقای روحانی صرفا به طبقه اشرافی بها داد و این حالت عمدی بود زیرا روحانی و همراهنش باوری به عموم مردم نداشتند و عموم مردم قربانی یک اشرافیت مزمن شدند و عملا سرمایه اجتماعی نظام کاهش یافت».

او ادامه داد: «حالا در این شرایط وظیفه آقای رئیسی سخت است زیرا او باید تمام تلاشش را به کار بگیرد تا این شکاف را پر کند. حجم مشکلات آنقدر زیاد است که عملا بدون حضور مردم در صحنه و اعتماد آنها به دولت رفع مشکلات میسر نیست. این دیوار بی‌اعتمادی باید فرو بریزد».

این فعال سیاسی درباره راهکارهای جلب اعتماد مردم اظهار کرد: «آقای رئیسی باید نیروهایی را به دولت بیاورد و در وزارتخانه‌ها مستقر کند که خود آنها برای مردم امیدبخش باشند؛ افرادی که آبرویی نزد مردم دارند. او باید از نیروهای جهادی و انقلابی استفاده کند که پناه محرومان باشند و به مردم آرامش بدهند. دیگر تکنوکرات‌ها و بروکرات‌ها نمی‌توانند مورد اعتماد مردم باشند. مردم انتظار دیدن افرادی را دارند که انسان‌مدار باشند و به عموم مردم احترام بگذارند؛ چهره‌هایی متدین، انقلابی و دلسوز مردم که وقتی هر مشکلی پیش می‌آید پای کار باشند».

 کلیک کنید

جدیدترین قیمت طلا در بازار امروز 31 تیر 1400/ پیش بینی قیمت طلا در دولت جدید

تغییرات مهم در سهام عدالت تیر ماه+ جزئیات

جدیدترین قیمت پراید اعلام شد + جدول

عکس عجیب امین حیایی در آمریکا

دردسرهای عجیب برای سریال زخم کاری + جزییات

کوشکی در پایان گفت: «دولت آقای روحانی یک زمین سوخته تحویل دولت بعد داده است. دولت یازدهم و دوازدهم فقط حامی اشرافیت بود. حالا اگر آقای رئیسی با نگاهی انقلابی از افرادی انقلابی استفاده نکند، در همان باتلاقی فرو می‌رود که دولت‌های قبل رفتند و فقط مشغول مناقشه و مسائل روزمره می‌شود و هیچ اقدام بنیادین رخ نخواهد داد».