خانه ملت/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه ایران آماده گفت‌وگو در برجام است، گفت: به مذاکره ادامه می دهیم به شرطی که خواسته های به حق ایران که منطق بر اصول بین الملل است، پذیرفته شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شهریار حیدری در واکنش به ابراز نگرانی وزیر خارجه آلمان نسبت به فاصله گرفتن ایران از میز مذاکرات هسته ای، گفت:اروپایی ها سیاست های آمریکایی ها در برجام را بدون حضور واشنگتن پیش می برند و از خودشان اختیاری ندارند از همین رو رابطه آمریکا با جمهوری اسلامی خصمانه است، آمریکا برای دشمنی با ایران هم از ظرفیت خود و کشورهای اروپایی از جمله آلمان استفاده می کند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس  ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره اعلام آمادگی کرده است اگر طرف های برجامی صادقانه وارد مذاکره شوند آمادگی مذاکره را دارد، اما اگر قرار باشد منافع جمهوری اسلامی نادیده گرفته شود هرگز پای میز نخواهیم رفت.

وی اظهار داشت: مردم انتظار دارند سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی در برجام در راستای حفظ منافع ملت، حاکمیت و نظام باشد اینکه آلمان همزمان با آمریکا از برجام عقب نشینی می کند کاملا تکراری است.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه ایران آماده گفت‌وگو در برجام است، گفت: به مذاکره ادامه می دهیم به شرطی که خواسته های به حق ایران که منطق بر اصول بین الملل است، پذیرفته شود.

 حیدری تاکید کرد: آلمان بازیگر سیاست آمریکا در برجام بوده، ایران از میز مذاکرات فاصله نگرفته بلکه این آمریکا بود با خروج از توافق هسته ای اجرای برجام را معطل کرده است. به گفته مقامات وزارت خارجه توافقاتی در برجام صورت گرفته، اما باز هم این آمریکا است که نمی خواهد این توافق نیم بند اجرا شود و تصور می کند با فشار آلمان و طرف های برجامی، جمهوری اسلامی از منافع خود عقب نشینی می کند.

این نماینده مطرح کرد: ایران در مذاکرات برجام هیچ چیز برای از دست دادن ندارد، آنچه که منافع ملت و نظام جمهوری اسلامی ایجاب می کند با تمام قدرت برجام را دنبال می کنیم، جمهوری اسلامی مخالف گفت‌وگو ها نیست اما مذاکراتی که به نتیجه برسد نه آنکه زمان‌بر و بی نتیجه باشد.