امام جمعه پاتاوه گفت: به هیچ وجه به آمریکا و غرب نمی توان اعتماد کرد تجربه تلخی که از دولت روحانی به عنوان یک عبرت تاریخی ماندگار شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از پاتاوه حجت الاسلام سید رحمت الله سیادت ظهر امروز جمعه (15مرداد)در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه که در مصلای امام هادی «ع» برگزار شد به موضوع تقوا و امر به معروف و نهی از منکر از منظر قرآن مجید و حضرات معصومین علیهم السلام به آیه«71»سوره مبارکه توبه «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ ، یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ» اشاره و عنوان کرد: مردان و زنان مومن دوستان یکدیگرند؛ به نیکی فرمان می دهند و از اعمال زشت باز می دارند.

خطبه خوان جمعه به استناد احادیثی از نبی مکرم اسلام (ص) وامام علی «ع» افزود: یاری رساندن به ستمدیده و امر به معروف و نهی از منکر جهاد در راه خداست و آنها جانشین خدا در زمین هستند، استواری شریعت به امر به معروف و نهی از منکر و برپا داشتن حدود است.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی افزود: اگر انسان دید معصیت خدا می‌شود باید جلویش را بگیرد، چرا ما از این موضوع غافلیم تاثیر امر به معروف و نهی از منکر زبانی از تاثیر مشت پولادین حکومت ها بیشتر است.

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز با توجه به مراسم حکم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری مهمترین سخنان آیت‌الله رئیسی را تکیه بر اسناد بالا دستی که بیش از دو دهه است به آنها توجه زیادی نشده دانست و اظهار داشت: تاکید موکد بر بیانیه گام دوم انقلاب، تاکید و پافشاری بر سرتحقق آرمانهای انقلاب و ارزشهای انقلابی والتزام به حرکت در این مسیر با شعار ما می توانیم از نکات جالب توجه سخنان رئیس جمهور که مورد توجه قرار گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه پاتاوه به تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در این مراسم پرداخت و افزود: اهمیت و عظمت حضور مردم در انتخابات، جابجایی قدرت و فرصت های آن و مردمی بودن و مردمی ماندن و لوازم آن سه بخش عمده سخنان رهبری معظم بود.

وی عنوان کرد: مردمی بودن دولتمردان مایه تقویت ایران اسلامی و ایران قوی در همه ابعاد آن شکل خواهد گرفت و تنفیذ حکم رئیس جمهور؛ نماد ترکیب زیبای جمهوریت و اسلامیت است.

حجت الاسلام سیادت با طرح این سوال که چرا اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد به تبیین بیانات رهبری در دیدار پایانی دولت دوازدهم اشاره و تصریح کرد: خط تقابل ایران و امریکا به گونه ای است که امکان سازش بین این دو وقتی وجود دارد که یا ایران از آرمانهایش و اعتقاداتش دست برداشته باشد و یا آمریکا دیگر شیطان بزرگ نباشد، بر این اساس به هیچ وجه به آمریکا و غرب نمی توان اعتماد کرد تجربه تلخی که از دولت روحانی به عنوان یک عبرت تاریخی ماندگار شد.

خطیب جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه ها چهار سناریوی راهبردی آمریکا در قبال ایران اسلامی را برشمرد و اظهار کرد: تغییر رژیم ایران، تغییر ساختار ایران، تغییر فضای سیاسی ایران و تغییر رفتار ایران از سناریوی دشمن در مقابل کشور ماست.

وی همچنین با استناد به سخن رهبر انقلاب که در این دولت معلوم شد به غرب نمی توان اعتماد کرد و جواب نمی‌دهد افزود: غرب به ما کمک نمی‌کند و هر جا بتوانند ضربه می‌زند این تجربه مهمی است و به حول و قوه الهی با آغاز بکار دولت انقلابی آیت الله رئیسی و همراهی مجلس و قوه قضائیه انقلابی پیروزی همه جانبه قطعی خواهد بود.