برنا/ یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: من فکر می کنم آقای رییسی اگر بخواهد وارد بحثی جدی برای عبور از موانع شود و سد، پیش روی ملت به نام تحریم ها را رفع کند هیچ راهی جر برجام ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«محمدجواد حق شناس»، چهره سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا در رابطه با سنگ اندازی برخی طرح بر سر راه دولت ها گفت: من فکر می کنم آقای رییسی اگر بخواهد وارد بحثی جدی برای عبور از موانع شود و سد، پیش روی ملت به نام تحریم ها را رفع کند هیچ راهی جر برجام ندارد و باید بتواند با زبانی که مناسب حال بین المللی است از حقوق مردم ایران دفاع کند تا بتواند، از رنج و سختی و فلاکت و نخوتی که به واسطه تحریم ها سهم مردم ایران شده، جلوگیری کند.

او افزود: رییسی برای اینکه بتواند به رویکردی کارامد برسد ابتدا به یک توافق و هماهنگی حداکثری در داخل کشور نیاز دارد. در این مرحله آقای رییسی باید به کشورهای غربی بگوید که رسیدن به توافق نیازمند توافق در سطح کلان تری است که آقای روحانی و نمایندگان وزارت خارجه نمی توانستند به تنهایی آن را نمایندگی کنند. در این مرحله آقای رییسی باید بتواند مساله را حل کند. با اختیار تام و بدون وجود موانعی که در گذشته شاهد شکل گرفتن آنها برای دولت روحانی بودیم این موقعیت را رفع کند و بتواند در مذاکرات به نتیجه معقول برسد. 

حق شناس با تاکید بر لزوم اجماع ملی در شرایط فعلی کشور گفت: آقای رییسی به نوعی حوزه ای از قدرت را نمایندگی می کند؛ اجزا این حوزه قدرت چه در قوه مقننه و چه در قوه قضاییه و چه قوه مجریه جایگاه خود را در نتیجه سیاست ها پیدا کرده و نشسته اند. لذا در اینجا برای هماهنگی حداکثری و تلاش برای اینکه برخی از رقابت های درونی، جناح های قدرت و دیدگاه ها مانعی برای ایشان درست نکند باید کار را با گفتگو پیش ببرد.