نامه نیوز/ حقیقت پور درباره ادعای زاکانی در حوزه عدالت خواهی و مبارزه با فساد گفت: شعار را همه می دهند اما در صحنه عمل طور دیگری رفتار می کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شورای شهر ششم پیش از آغاز کار رسمی خود اقدام به یک رأی گیری استمزاجی کرد که براساس آن علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 اکثریت آرا را کسب کرد اما آنچه در این میان اهمیت دارد قانون و مقررات موضوعه کشور است که تصریح می کند شهردار منتخب شورای شهر حتما باید تحصیلات مرتبط یا 3 سال سابقه اجرایی در حوزه مدیریت شهری داشته باشد که هیچ یک از این دو شرط را علیرضا زاکانی ندارد بنابراین زاکانی و دوستانش تلاش دارند تا دولت رئیسی را متقاعد به حذف این دو شرط از مقررات انتخاب شهردار کنند.

منصور حقیقت پور در گفتگو با نامه نیوز درباره احتمال تغییر مقررات انتخاب شهردار توسط دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: آقای رئیسی تا به امروز متعادل و خوب رفتار کرده و نشان داده است که منافع نظام و حکومت را بر سایر موارد ارجح می داند بنابراین اجرای قانون را حتما مدنظر قرار می دهد. پس معتقدم مقررات مصوب که تاکنون برای انتخاب شهردار تمام شهرها دستورالعمل حاکم بوده، دولت آقای رئیسی براساس عدالت آن را ملاک قرار می دهد و برای رضایت آقای زاکانی اقدام به تغییر آن نمی کند.

وی با بیان اینکه "یک چهره متنفذ اصولگرا" در انتخاب زاکانی برای شهرداری تهران نقش اصلی را ایفا کرد، افزود: اگر این اتفاق رسما بیفتد، قطعا نفرین مردم قم دامن آقای زاکانی را خواهد گرفت چون قم تا 3 سال آینده یکی از سه نماینده اش را در مجلس شورای اسلامی از دست خواهد داد.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه قبول مسئولیت شهرداری تهران موجب تغییر نگاه مردم نسبت به آقای زاکانی می شود، اظهار کرد: آقای زاکانی چندین بار گفته «مرکز پژوهش های مجلس محل تولید فکر است و حاضر نیست این مسئولیت را با منصب دیگری عوض کند» اما حالا نشان داد که اگر شرایطش باشد این کار را خواهد کرد.

وی افزود: آقای زاکانی هم برای ریاست جمهوری خیز برداشت اما نامزد پوششی و روکشی شد و هم وقتی بحث انتخاب شهردار تهران به میان آمد، او نشان داد که حاضر است به خاطر قدرت بهشت چشم بر اهمیت جایگاه مرکز پژوهش‌ها و نمایندگی مردم قم و علما در مجلس چشم بپوشد؛ لذا بعد از این خیلی ارزیابی ها درباره ایشان منفی خواهد شد.
 
حقیقت پور درباره ادعای زاکانی در حوزه عدالت خواهی و مبارزه با فساد گفت: شعار را همه می دهند اما در صحنه عمل طور دیگری رفتار می کنند.