برخی انتصابات در دانشگاه تهران، آن هم در روزهای پایانی دولت دوازدهم و حتی بعد از پایان کار این دولت، موجب اعتراض اساتید انقلابی این دانشگاه شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برخی انتصابات در دانشگاه تهران، آن هم در روزهای پایانی دولت دوازدهم و حتی بعد از پایان کار این دولت، موجب اعتراض اساتید انقلابی این دانشگاه شد.

* انتصابات مشکوک منظور استمرار دولت گذشته

برخی از اساتید که این انتصابات را مشکوک می دانند معتقدند چنین روندی به منظور استمرار دولت گذشته در دانشگاه تهران صورت می گیرد.

به گفته یکی از اساتید دانشگاه تهران در یکی از انتصابات، یکی از اساتید به مدت سه سال به عنوان «عضو حقوقی شورای سیاستگذاری اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه تهران»، منصوب شده است!

 

* دانشگاهیان دانشگاه تهران بازیچه این بازی های  جناحی نشوند

بر همین اساس، بسیج اساتید دانشگاه تهران هم در بیانیه‌ای با محکوم کردن این اقدام، به دانشگاهیان توصیه کرد بازیچه این بازی های  جناحی نشوند.

در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه تهران آمده است:

بسم الله خیرِ الماکِرین

عملکرد غیرعلمی، سیاسی و باندیِ هشت ساله مدیریت دانشگاه تهران در دو دولت  گذشته؛ نمونه بارز عدم مسوولیت دینی، ملی و حرفه ای است که شواهد و ادلّه بسیاری بر آن دلالت واضح دارد. بدبختانه قربانیان اصلی این عملکرد جناحی و ضعیف،  نا امیدی دانشجویان نخبه در نماد آموزش عالی، دانشگاه تهران، بوده و هست که از دو جهت علمی و اعتقادی متضرّر شده اند و جبران این میراث باندی  مشکل خواهد بود.

حال که  کشور در آستانه انتقال از مصائب بزرگ و خسران عظیم گذشته است، آشکارا به نظر می رسد مدیریّت دانشگاه تهران در پی انجام اقداماتی است که نتیجه آن استمرار عملکرد ضعیف دولت گذشته و ادامه تضعیف علمی و پژوهشی و تخریب اعتقادی دانشجویان و استادان و کارکنان در دانشگاه تهران است.

اقدامات و انتصابات  عجولانه و البته جناحی و باندی  از قبیل انجام نمایشی انتخابات (نظر سازی) در بعضی  روسای دانشکده ها  و شوراها و اعضای هیات ممیزه ها و برخی عزل و نصب ها و احیانا  جذب و نقل و انتقالات عجیب و غریب بعضی اعضای هیأت علمی به خوبی نشان دهنده اصرار مدیریت دانشگاه بر ادامه یافتن منویات جناحی و باندی و ایجاد هزینه برای  مدیریت جدید در دانشگاه است.

البته حق قانونی و طبیعی ریاست جدید دانشگاه است که معاونان و روسای دانشکده ها را  از میان استادان ارزشی و انقلابی انتخاب نماید.

بسیج اساتید دانشگاه تهران با محکوم کردن این تلاشهای غیرصادقانه مدیریت در شُرُف جابجایی، به اعضای فهیم دانشگاه توصیه می کند بازیچه این بازی های  جناحی قرار نگیرند.

واللهُ من وراءِ القصد

بسیج اساتید دانشگاه تهران