باشگاه خبرنگاران/ عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان از لزوم احیای جریان اصلاح طلبی با بازگشت به شعارهای محوری این جریان خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم و آینده جریان اصلاحات گفت: اصلاحات در ایران، یک جریان ریشه دار و یک نیاز سیاسی- اجتماعیِ جدی است. وضعیتی که امروز در حوزه های مختلف سیاست‌گذاری شاهدیم، نشان می دهد که این نیاز حتی جدی تر از گذشته احساس می‌شود.

وی با بیان اهمیت این نکته که رهبران جریان اصلاح طلب چه کسانی هستند اظهار کرد: ممکن است در آینده اصلاح طلبان تشکل های جدید شکل دهند و با شکل جدیدتری وارد عرصه سیاسی کشور شوند؛ پس ما در سال های آینده شاهد حضور جدی تر اصلاح طلبان خواهیم بود و این جریان باید پای کار کشور باشد، چرا که حضور این جریان نیازِ جدیِ سیاسی - اجتماعی کشور است.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به خواستگاه مردمی این جریان ادامه داد: خواستگاه مهم اصلاح طلبان جریاناتی بوده که تا کنون به آن ها رای می دادند، اما اصلاح طلبان به دلیل احساس بی تاثیر بودن در انتخابات کشور صحنه را خالی کردند و در آن حضور نداشتند.

وی ادامه داد: اگر جریان اصولگرا که در حال حاضر تقریبا تمام مناصب قدرت را در اختیار دارد بتواند وعده های خود را تحقق بخشد، پیروزی آن ها در انتخابات، چهار سال دیگر تمدید خواهد شد. اما اگر از عهده آن برنیاید باید منتظر بود که اصلاح طلبان در اولین انتخابات که انتخابات مجلس آتی خواهد بود، پر قدرت ظاهر شوند که البته این امر در سایه بازنگری دستگاه های مسئول در تایید صلاحیت انتخابات اتفاق می افتد، چرا که حذف نماینده یک جریان سیاسی از روند انتخابات، تصمیم درستی نیست.

چمبر با تاکید بر لزوم احیای مجدد این جریان ادامه داد: جریان اصلاح طلبی، هم می تواند و هم موظف است با شعارهایی که از ابتدا تا کنون داشته خود را احیا کند که البته هم تا حدودی نسبت به آن بی توجه شده اند و هم شرایطی که ترامپ در دولت آقای روحانی به وجود آورد، سبب دور شدن از شعارهایی مانند تحقق آزادی های سیاسی – اجتماعی و مطالبات مربوط به تعیین سرنوشت مردم شد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پایان درباره احتمال حضور اصلاح طلبان در کابینه دولت سیزدهم گفت: به نظرم این شعار امکان تحقق زیادی ندارد، اما بهتر است برای اینکه پیش داوری نکرده باشیم، منتظر بمانیم تا رئیس جمهور طی هفته آینده لیست اعضای پیشنهادی کابینه را تقدیم مجلس کند.