دوره زبان آلمانی در مجارستان، بهترین راه مهاجرت به اروپا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

یکی از مشکلات افرادی که قصد مهاجرت دارند نداشتن مدرک زبان است. مردم بیتشر کشورهای اروپایی به زبان انگلیسی تسلط دارند اما طبیعتا تسلط به زبان رسمی هر کشوری برای تحصیل در دانشگاه ها و کار و یا حتی زندگی در آن کشورها ضروری است. درصورتی که به زبان انگلیسی آشنا هستید، برای ماه های اول مشکلی در برقراری ارتباط های اولیه ندارید و می توانید نیازهای روزانه خود را برطرف کنید. یکی از بهترین راه ها برای یادگیری زبان حضور در محیط است، شما با حضور در محیط مجبور به استفاده از زبان رسمی مورد نظر شده و به مرور زمان به صحبت کردن به زبان آن کشور عادت خواهید کرد. در این مقاله شما را با کشوری آشنا خواهیم کرد که بسیاری از افراد برای یادگیری سریع، آسان و ارزان زبان های آلمانی و انگلیسی به آن مهاجرت می کنند. دوره زبان آلمانی در مجارستان بدون شک بهترین روشی است که می توانید از آن برای یادگیری زبان آلمانی و یا انگلیسی استفاده کنید و جالب است بدانید که حتی کسانی که به این زبان ها مسلط هستند از این روش برای رسیدن هر چه سریع تر به آلمان استفاده می کنند چرا که سفارت آلمان در مجارستان مشکلات نوبت دهی سفارت آلمان در ایران را ندارد.

 

دلیل انتخاب دوره زبان آلمانی در مجارستان چیست؟

مجارستان به عنوان یکی از اعضای حوزه شینگن،  مقصد افراد زیادی برای تحصیل علی الخصوص در حوزه رشته های کامپیوتر یعنی برنامه نویسی و IT است. هدف دیگری که موجب قصد افراد برای مهاجرت به مجارستان می شود، امکان تحصیل به مراتب ارزان، سریع و آسان زبان آلمانی و انگلیسی در مجارستان است. تحصیل دوره زبان آلمانی در مجارستان بهترین فرصت برای ورود به حوزه شینگن و تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپایی است که زبان رسمی آن ها آلمانی است به طور مشخص افرادی که از این روش استفاده می کنند می توانند حتی در خود مجارستان مشغول به تحصیل کار و یا اخذ اقامت شوند. مشخصا مهاجرت به مجارستان برای آموختن زبان جزو بهترین روش ها جهت افزایش شانس موفقیت برای مهاجرت به کشورهای اروپایی و در راس همه آنها آلمان خواهد بود.

در نهایت پس از پایان دوره یادگیری زبان آلمانی و انگلیسی شما می توانید در هر کدام از کشورهای حوزه شینگن که علاقه دارید به ادامه تحصیل بپردازید یا حتی برای کار و اشتغال اقدام کنید و پروسه دریافت جاب آفر آلمان را بسیار کوتاه کنید. نکته بسیار جالب در این خصوص این است که شما بعد از پایان دوره زبان خود دیگر نیازی به برگشتن به ایران جهت اخذ وقت سفارت ندارید و می توانید از همان مجارستان وقت سفارت خود را اخذ و وارد کشور مقصد شوید. با این حساب گذراندن دوره زبان در مجارستان علاوه بر آموزش زبان و اعطای مدرک زبان مورد نیاز، شما را برای ورود به کشورهای اروپایی آلمانی زبان، به خصوص زندگی در آلمان آماده می کند. همچنین همانطور که اشاره شد کسانی که قصد مهاجرت به اروپا و آلمان را دارند و حتی مدرک زبان C2 خود را هم گرفته اند می توانند از این روش برای ورود سریع تر و در واقع دور زدن سیستم نوبت دهی سفارت آلمان در ایران استفاده کنند.

 

محل برگزاری دوره های زبان آلمانی و انگلیسی مجارستان کجاست؟

کالج های زبان مجارستان به عنوان محل برگزاری دوره های زبان آلمانی و انگلیسی در مجارستان شناخته می شود. وزارت علوم به نحوه تدریس زبان و تمامی مراحل برگزاری این دوره ها در کالج های مجارستان به طور کامل نظارت می کند و جالب است بدانید این کالج ها زیر نظر وزارت علوم کشور مجارستان است و حتی مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات ایران هم است. بنابراین هیچ مشکلی برای تایید اعتبار مدرک زبان آلمانی که این کالج ها اعطا می کنند وجود ندارد.

دوره های زبان در مجارستان که جزو پُرمخاطب ترین دوره ها در طول هر سال تحصیلی هستند انواع مختلفی دارد که از این بین می توان به دوره زبان آلمانی در مجارستان و دوره زبان انگلیسی در مجارستان اشاره کرد. دوره زبان آلمانی این فرصت را به شما می دهد تا در کشورهای آلمانی زبان مانند آلمان، اتریش و سوئیس مشغول به کار شده یا ادامه تحصیل دهید. دوره زبان انگلیسی در مجارستان هم این فرصت را به شما می دهد تا در همه کشورهایی که انگلیسی زبان هستند مشغول به کار و تحصیل شوید.

02

بعد از اتمام دوره زبان در مجارستان چه مراحلی پیش روی ما قرار دارد؟

پس از اتمام دوره زبان در مجارستان، شما انتخاب های زیادی خواهید داشت:

1-  اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مجارستان و تمدید اقامت

2- اشتغال در مجارستان، اخذ پذیرش از دانشگاه های دیگر کشورهای اروپایی و مهاجرت به آنها

3- اشتغال در یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و دریافت ویزای کاری آن کشور

4- امکان دریافت پذیرش از دانشگاه های استرالیا، کانادا و آمریکا و دریافت ویزای تحصیلی از سفارت آن کشورها واقع در بوداپست مجارستان

03

هزینه تحصیل در کالج های زبان انگلیسی و آلمانی مجارستان

هزینه دوره زبان آلمانی در مجارستان با دوره زبان انگلیسی تفاوتی ندارد. هزینه هر ترم تحصیل زبان در کالج های مجارستان شهریه ای بین ۲.۵۰۰ تا ۲.۹۰۰ یورو است. دلیل اصلی این تفاوت قیمت، تفاوت هزینه تحصیل در کالج های مختلف مجارستان است. مدت دوره زبان آلمانی و انگلیسی در مجارستان یک سال است و با این احتساب باید به صورت کلی مبلغی حدود ۵.۲۰۰ تا ۵.۹۰۰ یورو پرداخت کنید. هزینه سفارت به منظور اخذ ویزای دوره زبان را نیز جداگانه باید پرداخت کنید که رقم پایینی است و در حال حاضر ۷۰ یورو است. شما در طول مدت یکساله این دوره باید در کشور مجارستان زندگی کنید. در نتیجه لازم است تا هزینه های زندگی در مجارستان را نیز :

1- اجاره خانه ماهانه حدود ۲۵۰ تا ۴۰۰ یورو

2-  هزینه حمل و نقل ماهانه ۵۰ یورو

3- هزینه خورد و خوراک ماهانه حدود ۲۰۰ یورو

4- هزینه های متفرقه و جانبی ماهیانه حدود ۱۵۰ یورو

در نتیجه تحصیل زبان آلمانی یا انگلیسی در مجارستان به غیر از شهریه، ماهانه حدود ۸۰۰ یورو برای شما هزینه دارد. بنابراین قبل از اقدام برای پذیرش از کالج های زبان انگلیسی و آلمانی در مجارستان حتما مخارج زندگی خود را محاسبه و اطمینان حاصل کنید که از پس این هزینه ها بر خواهید آمد.

معتبرترین کالج های زبان مجارستان با موسسه بین المللی سفیر سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری قرار داد همکاری دارند یکی از آفر های این موسسه جدای از امکان اخذ بورسیه تحصیلی این است که شما می توانید با پرداخت سالانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو می صبحانه و نهار خود را به مدت دو ترم از کالج دریافت کنید. به این ترتیب در هزینه های شما به مقدار قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد. اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار گرفت از مقالات موسسه سروش فردا جمع آوری و تدوین شده است، بنابراین اگر نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی و یا دریافت مشاوره هستید، کارشناسان و وکلای خبره این موسسه می توانند راهنمای شما باشند، کافیست وارد سایت شده و از گزینه تماس با ما با این موسسه در ارتباط باشید.