سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نحوه مقابله با کرونا، گفت: یا در یک ماه همه مردم را واکسینه کنیم یا یک ماه کشور را قرنطینه کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
محمود عباس زاده در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، 19 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به تشکیل کابینه دولت سیزدهم، گفت: در شرایطی هستیم که فرصت آزمون و خطا نداریم؛ امروز اگر رئیس جمهور، وزرای خود را معرفی می کند و مجلس به آنها رأی اعتماد می دهد مطمئن باشید حداقل تا یک سال آتی، اگر بخواهیم وزیری را استیضاح کرده و جایگزین کنیم، حداقل یک سال ملاحظه خواهیم داشت و بعد از آن نیز مجلس در مسیر انتخابات آتی مجلس می افتد از این رو بدیهی، ضروری و حیاتی است که وزرای دولت باید عناصری توانمند، متخصص، سالم و مسلط به وظایف و مأموریت وزارتخانه بوده و دارای درک و تحلیل واقع بینانه از وضعیت موجود کشور و حوزه مدیریت خود باشند.

 نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کابینه دولت در عین کارآمدی باید سمبل و نماد تجلی وحدت ملی و انسجام اجتماعی و ملی کشور باشد، تأکید کرد: شاکله و ترکیب کابینه باید آیینه ایران بزرگ و باعظمت باشد، از همه اقوام و استان ها و از همه اقشار باشد؛ کابینه باید فرصتی برای کم کردن گسل های اجتماعی در کشور باشد.

وی افزود: تأکید می کنم وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در خانه ملت محک می زنیم و مطمئن هستم مجلس انقلابی به صورت فله ای به وزرا رأی نخواهد داد و جلسات مجلس صرفا جلسات تشریفاتی نخواهد بود.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: نباید مشغول فروعات شده و از اصول ها غافل شویم، امروز همه کشور درگیر کرونا است و نظام سلامت و بیمارستان های ما پاسخگوی درمان مردم و مراجعه مردمی نیستند؛ امروز کشور ما با یک جنگ تمام عیار بیولوژیک مبتلا و درگیر بوده و جا دارد و شایسته است قرارگاهی مانند قرارگاه جنگ تشکیل دهیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یا در یک ماه همه مردم را واکسینه کنیم یا یک ماه کشور را قرنطینه کنیم.

منبع:‌خانه ملت