سیدجواد حسینی کیا، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به اتخاذ راهبردهای منطقه‌ای برای تقویت دیپلماسی و سیاست خارجی در دولت سیزدهم بیان می‌کند: راهبرد اصلی دولت سیزدهم باید تعامل با کشورهای همسایه باشد.

اقتدار و عزت باید در دولت سیزدهم به دیپلماسی باز گردد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدجواد حسینی کیا، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به اتخاذ راهبردهای منطقه‌ای برای تقویت دیپلماسی و سیاست خارجی در دولت سیزدهم بیان می‌کند: راهبرد اصلی دولت سیزدهم باید تعامل با کشورهای همسایه باشد. این سیاست در صحبت‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهور مشخص بود. حجت‌الاسلام رئیسی در مراسم تحلیف با اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان و سایر مقامات حاضر در آن مراسم صحبت کرد. رئیسی به اشرف غنی گفت روابط ما با افغانستان، برادرانه و خیرخواهانه است.

وی ادامه داد: ازطرف دیگر در دولت سیزدهم تبادلات و روابط بسیار خوبی خواهیم داشت. چراکه او خطاب به گروهی که از ترکیه در مراسم شرکت کرده بودند گفت سلام مرا به اردوغان برسانید و بگویید منتظر او هستیم به ایران سفر کند و ما نیز به ترکیه سفر خواهیم کرد. رئیسی تأکید کرد که می‌توانیم شریک تجاری بسیار خوبی با ترکیه باشیم. حجت‌الاسلام رئیسی درمورد عراق نیز همین صحبت‌ها را کرد.

 استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه راه دور زدن تحریم‌هاحسینی کیا تأکید کرد: لذا نگاه ما باید در ابتدا به کشورهای همسایه باشد.

 با این سیاست می‌توانیم اهداف اقتصادی را محقق بخشیم. چراکه ظرفیت‌های بسیار فراوانی در بازارهای منطقه وجود دارد و ایران می‌تواند با منابع و صنایعی که

 در اختیار دارد نقش کلیدی ایفا کند.نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که با تداوم چنین سیاستی، تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیز بی‌معنا خواهد بود و همان‌طور که رهبر انقلاب تأکید فرمودند تحریم‌ها خنثی می‌شود.او گفت: زمانی که تبادلات و تعاملاتمان را با کشورهای منطقه افزایش دهیم دنیا خودش را با ما تطبیق می‌دهد. در دولت یازدهم و دوازدهم شرایط طوری بود که ایران خودش را با دیگران تنظیم می‌کرد و اوضاع طوری نبود که سایر کشورها به دنبال ارتباط با ما باشند و بخواهند شرایطشان را با ما وفق دهند.

نگاه راهبردی دولت سیزدهم می‌تواند موجب افزایش اقتدار ایران شود

حسینی کیا تصریح کرد: نگاه راهبردی دولت سیزدهم می‌تواند کاری کند که اقتدار ما افزایش یابد و دیگران خودشان را با ما تنظیم کنند. این هدف نیز شدنی است و به‌هیچ‌وجه دور از دسترس نیست. ایران، کشوری است که توانست 

پس از سال‌ها استعمار به‌واسطه انقلاب اسلامی که مردم محقق کردند، استقلالش را پس بگیرد و پس‌ازآن با دشمن‌های داخلی و خارجی بسیاری جنگید.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در عرصه‌های مختلف داشته‌ایم؛ اما در برخی از حوزه‌ها همچنان ضعف وجود دارد که راهش مبارزه با فساد و شایسته‌سالاری 

در هرشرایطی است.نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس افزود: مسئولان رده‌بالا کشور باید توجه کنند که اکنون در جنگ اقتصادی با کشورهای غربی هستیم. چراکه آنان پس از پیروزی ایران در دفاع مقدس و پیشروی کشورمان درزمینه‌های مختلف به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند در میدان جنگ فیزیکی با ما پیروز شوند و سال‌هاست که روش خود را برای جنگ تغییر داده‌اند.

درجنگ اقتصادی هستیم و مسئولان باید انقلابی کار کنند

حسینی کیا متذکرشد که اکنون نیز مسئولان باید به‌صورت انقلابی و جنگی کار کنند تا بتوانیم با منابع بسیار زیادی که داریم کشور را از وابستگی‌های بی‌فایده نجات دهیم و تحریم‌ها را خنثی کنیم. جوانان متخصص و نخبه‌ای در کشور داریم و می‌توانیم با بهره‌گیری از دانش آن‌ها و استفاده از تجربه مدیران باسابقه کشور را از پیچ فعلی نجات دهیم.نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درانتها اظهارمی کند: بنابراین باید جایگاه ایران به‌درستی تبیین و ازطرف دیگر باید منافع ایران در تمام عرصه‌ها درنظر گرفته شود. درنهایت با این سیاست کشورهای غربی خودشان خواهان ارتباط با ما خواهند بود و متوجه می‌شوند که اقتدار و عزت به دیپلماسی ایران برگشته است.