ایسنا/ یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی بعد از جلسات رای اعتماد خبر داد.

تشکیل کمیسیون مشترک طرح صیانت بعد از رای اعتماد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جواد نیک بین اظهار کرد: کمیسیون های تخصصی مجلس از روز شنبه ( ۲۳ مرداد) وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم می شوند و بعد از آن جلسات رای اعتماد در صحن علنی تشکیل می شود.

وی افزود: با توجه به این روند، تشکیل کمیسیون مشترک و به دنبال آن آغاز بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران به بعد از جلسات رای اعتماد موکول می شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که هنوز ترکیب اعضای کمیسیون مشترک مشخص نشده و احتمالا نمایندگانی از ۹ کمیسیون تخصصی در کمیسیون مشترک حضور خواهند داشت.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی چهارشنبه ۶ مرداد تصویب کردند که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی ( بررسی در کمیسیون مشترک به جای صحن علنی) مورد رسیدگی قرار گیرد.

سپس در جلسه علنی روز سه شنبه ۱۹ مرداد تعدادی از نمایندگان درخواست کردند که این طرح در صحن علنی به جای کمیسیون مشترک بررسی شود، مجلس با این درخواست مخالفت کرد، لذا بررسی جزییات این طرح به کمیسیون مشترکی واگذار می شود که مصوبات آن همان مصوبات صحن علنی تلقی شده و مستقیم برای ارائه نظر به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.