مهر/ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۲۷۰ جلسه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس جهت بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی دولت تا پایان هفته برگزار خواهد شد.

جزئیات حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های مجلس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید نظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره برررسی وزاری پیشنهادی در مجلس،گفت: امروز لیست وزرای پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

وی متذکر شد: البته عصر روز چهارشنبه لیست وزرای پیشنهادی دولت توسط رئیس جمهور به مجلس ارائه شد، اما براساس قانون اساسی وظیفه و مسئولیت اعلام وزرای پیشنهادی دولت برعهده رئیس مجلس شورای اسلامی اسلامی و این مسئله امروز در صحن علنی مجلس انجام شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از ساعت ۱۰ صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت را در کمیسیون های تخصصی آغاز کرده اند.

موسوی ادامه داد: براساس ماده ۲۰۲ آئین نامه داخلی مجلس بعد از اعلام وصول وزرای پیشنهادی به مجلس به مدت یک هفته این افراد به کمیسیون های تخصصی مجلس می آیند و برنامه های آنان در کمیسیون ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در نهایت کمیسیون ها به جمع بندی در این باره می پردازند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از امروز تا روز سه شنبه ۱۹ وزیر پیشنهادی هر روز در ۱۴ کمیسیون مجلس و دو کمیسیون ویژه حضور پیدا می کنند و در مورد برنامه های خود به نمایندگان توضیح می دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا آخر هفته تقریبا حدود ۲۷۰ جلسه در کمیسیون ها با حضور ۱۹ وزیر خواهیم داشت. البته سامانه‌ای هم مجلس شورای اسلامی برای بررسی سوابق و برنامه های وزرای پیشنهادی در نظر گرفته است که آنان می توانند برنامه های خود را در آن سامانه بارگذاری کنند.