ایسنا نوشت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به اظهارات اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان مدعی شد، "این اسرائیل است که معادلات را ایجاد می‌کند نه هیچ طرف دیگر"!

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که گفته بود این حزب قواعد درگیری در منطقه را تثبیت کرده است، گفت: این اسرائیل است که معادلات را ایجاد می‌کند نه هیچ طرف دیگری!

گانتس طی بازدید از مرزهای اراضی اشغالی با لبنان گفت: "کسی که به معادلات عادت کرده باید این را بداند آنچه قبلا بوده لزوما در آینده هم نخواهد بود. باید در محاسباتش خوب بازنگری کند. ما عملیات و واکنش‌هایمان را در زمان مناسب انجام می‌دهیم و هرگز به تراژدی که لبنان شاهدش است، اجازه عبور از مرزها به سمت اسرائیل را نمی‌دهیم."

وی مدعی شد: "بحران در لبنان ویرانگر است اما ما هرگز اجازه نمی‌دهیم فاجعه لبنان از مرزها به اسرائیل عبور کند. ما به خوبی تلاش‌های حزب‌الله برای بهره برداری از این وضعیت به ضرر شهروندان لبنانی را درک می‌کنیم."

گانتس گفت: "ما به حمایت از خودمان و دفاع از امنیتمان در مقابل تلاش‌ها برای تهدید اسرائیل و انتقال سلاح و مهمات پیشرفته به گروه‌های مورد حمایت ایران در نزدیکی مرزهایمان ادامه می‌دهیم. ایران بزرگترین خطر علیه ثبات منطقه و صلح جهانی است و نباید از آن دست برداریم درحالی که در پروژه هسته‌ای پیشرفت کند."

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین با مطرح کردن ادعاهای قبلی اش علیه نقش ایران در منطقه، گفت که رژیمش به دفاع از خود در برابر آن چه تلاش ایران برای تبدیل شدن به تهدیدی برای موجودیت اسرائیل می‌خواند، ادامه می دهد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاها علیه ایران  با اشاره به حمله دریایی اخیر، ایران را بزرگ ترین تهدید برای صلح جهانی و منطقه ای خواند و افزود: اسرائیل در حالی که ایران برنامه هسته ای اش را توسعه می‌دهد، کنار نخواهد کشید. ما از جامعه جهانی می خواهیم وارد عمل شده و خصومت ایران را متوقف کند. الان زمان اقدام مشترک است. 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه مطرح کرد که در حال حاضر، ما به دفاع از خودمان علیه آن چه تلاش های ایران برای تبدیل شدن به تهدیدی برای موجودیت اسرائیل و انتقال مهمات به حلقه نیروهای نیابتی اش در مرزهای اسرائیل می‌خواند، ادامه می دهیم و گفت: ما در زمان و مکان و به وسیله ای که تصمیم بگیریم، عمل می کنیم.