ایرنا/ نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از حضور علی اکبر محرابیان در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: با توجه به سوابق و تجربیات وزیر پیشنهادی نیرو در سطح کلان و مدیریت ۹۰۰ پروژه بزرگ نگاه نمایندگان به وی در مجموع مثبت است.

نماینده مجلس: نگاه ما به وزیر پیشنهادی نیرو مثبت است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا «محمد خدابخشی» در گفت‌وگویی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی نیرو در نشست امروز این کمیسیون گفت: محرابیان در این جلسه ضمن تشریح برنامه‌های کاری خود اعلام کرد موضوعاتی مانند قطعی‌های مکرر برق طی ماه‌های اخیر ، تنش آبی در حدود ۳۰۰ شهر و مشکلات حوزه تامین آب شرب ناشی از سرعت کُند اجرای پروژه‌هاست و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و ضروری را به صورت جدی دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: محرابیان بر احداث نیروگاه‌ها با استفاده از کمک صنایع و بخش خصوصی تاکید دارد و بر این باور است که ساخت این نیروگاه‌ها در شرایط کنونی یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. 

خدابخشی تصریح کرد: اعضای کمیسیون نیز در ادامه نشست به طرح مطالبات مردمی و دغدغه‌های آنها پرداخته و برافزایش سرعت اجرای پروژه‌ها، بکارگیری بخش خصوصی و تسهیل سرمایه‌گذاری، ضرورت تامین منابع مالی نیروگاه‌ها و استفاده از ظرفیت بانک ها و فاینانس تاکید کردند.

 نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: نگاه نمایندگان با توجه به سوابق و تجربیات وزیر پیشنهادی نیرو در سطح کلان و مدیریت ۹۰۰ پروژه بزرگ در مجموعه مهر ماندگار و برنامه‌های کاری وی برای آینده در مجموع مثبت بود.

به گزارش ایرنا،علی اکبر محرابیان در سال ۱۳۴۸ به دنیا آمده و مدرک مهندسی عمران خود را از دانشگاه علم و صنعت اخذ کرده است. وی در سال ۱۳۸۶ (دولت نهم) بعد از برکناری علیرضا طهماسبی، سرپرست و سپس، وزیر صنایع و معادن شد.

محرابیان در شهریور ۱۳۸۸ به کابینه دوم احمدی نژاد نیز با عنوان وزیر صنایع و معادن راه یافت و تا سال ۱۳۹۰ که این وزارتخانه با وزارت بازرگانی ادغام شد، عهده دار این مسئولیت بود.

برخی از سوابق اجرایی علی اکبر محرابیان شامل مشاور رئیس جمهوری و رئیس ستاد طرح‌های ویژه در دولت نهم، طراح لایحه ساماندهی مصرف سوخت و گسترش حمل و نقل عمومی و حمایت از صنعت خودروسازی و صنایع جانبی و بسط این لایحه در قالب تبصره ۱۳ قانون بودجه است.

همچنین وی رئیس و نماینده رییس جمهوری اسبق در ستاد تبصره ۱۳، نماینده ویژه رئیس جمهوری در کارگروه مسکن کشور، عضو شورای عالی فنی کشور بوده است. حمایت از صنعت داخلی در قالب تبصره ۱۳ در حوزه‌های مختلف صنعت‌، اعم از خودروسازی و صنایع جانبی از دیگر سوابق محرابیان است.

وی معاون بزرگترین شرکت تولید کننده صنایع چوب کشور بوده است. مشاور شهردار تهران و نیز عضو هیئت مدیره شرکت شهروند وابسته به شهرداری تهران از دیگر سوابق وی است.