ایسنا/ سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی سیاست خارجی، فرهنگ و صنعت، معدن و تجارت در جلسه بعد از ظهر این کمیسیون خبر داد.

بررسی برنامه وزرای پیشنهادی خارجه، فرهنگ و صمت در کمیسیون انرژی مجلس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مصطفی نخعی ضمن تشریح جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون میزبان سه تن از وزرای پیشنهادی بودیم. در ابتدا جلسه وزیر پیشنهادی امورخارجه برنامه های خود را به اعضای کمیسیون ارائه کردند و اعضای کمیسیون علاوه بر مطرح کردن موضوعات محلی و منطقه ای که مدنظرشان بود، در خصوص دیپلماسی انرژی مطالبی را مطرح کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: انرژی یکی از نقاط مثبت کشور ما است و بسیاری از کشورها همسایه به آن نیاز دارد. در این زمینه مطالبی از سوی اعضای کمیسیون مطرح شد. از سوی دیگر در خصوص نقش و اهمیت همسایگان، تاکید بر دیپلماسی آب به خصوص با همسایگان، پرهیز از نگاه صرفا سیاسی و لزوم ارتباط مستمر با کمیسیون های مختلف به خصوص کمیسیون انرژی از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر در این نشست تاکید شد نباید اینگونه باشد که ارتباط وزیر خارجه صرفا با کمیسیون امنیت باشد و موضوعات را صرفا از پنجره سیاسی نگاه کنند. در ادامه با وزیر پیشنهادی فرهنگ جلسه ادامه یافت. هم افزایی فرهنگی بین سازمان های متعددی که در حوزه فرهنگ فعالیت می کنند و ابراز گله مندی از عدم موفقیتی که در حوزه فرهنگ مورد انتظار رهبری و مردم بوده است، در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: ایشان نیز برنامه ها و اهداف خود را مطرح کردند. در نهایت میزبان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بودیم. مشکلات حوزه صنعت و نظام توزیع کالا در کشور از جمله توزیع مرغ، تخم مرغ و سیمان جزو دغدغه های جدی بود که از سوی نمایندگان مطرح شد. چالش های زیادی که در حوزه معدن به ویژه در خصوص واگذاری ها وجود دارد و همچنین امضاهای طلایی و مشکلاتی که به دنبال آن ایجاد می شود از دیگر مواردی بود که مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: عدم توجه به آمایش سرزمین در احداث واحدها تولیدی که باعث محرومیت بیشتر نقاط محروم و توسعه بیشتر نقاط توسعه یافته می شود، توجه به دغدغه های سرمایه گذاران، مشکلاتی که اصل ۴۴ در توسعه مناطق محروم کشور ایجاد کرده است، مسئولیت های اجتماعی کارخانجات بزرگ و موضوع انتقال آب از خلیج فارس به استان های مرکزی و شرقی کشور عمده مباحثی بود که در ادامه این جلسه با حضور وزیر پیشنهادی صمت مورد ارزیابی قرار گرفت.