ایرنا/ عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی چهره ای تحول گرا و توسعه گراست و بالاترین رای را از نمایندگان خواهد گرفت.

پیش‌بینی یک نماینده: ساداتی‌نژاد بالاترین رای را از مجلس خواهد گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پرویز اوسطی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: ساداتی نژاد از جمله وزرای پیشنهادی است که اقبال خوبی در مجلس دارد و و شایستگی لازم را برای کرسی وزارت جهاد کشاورزی داراست.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی کشاورزی هم تحصیلکرده این بخش است و در طول بیش از یک‌سال گذشته که ریاست کمیسیون کشاورزی را عهده دار بوده است، به خوبی به مسائل و مشکلات این بخش  پرداخته و مشکلات و چالشهای بخش کشاورزی را به خوبی می‌شناسد.

اوسطی وزیر پیشنهادی کشاورزی را فردی تحول‌گرا و توسعه گرا دانست و یادآور شد: موضوع امنیت غذایی در شرایط کنونی کشور بسیار مهم است و ما نیاز داریم در حوزه‌های مهم اقتصادی از جمله بخش کشاورز شاهد رونق و جهش باشیم.

وی تصریح کرد: ساداتی نژاد در مجموع گزینه خوب و مناسبی برای جهاد کشاورزی است و جزو وزرایی خواهد بود که بالاترین رای را از مجلس خواهد گرفت.

این نماینده مجلس عنوان کرد: دو یا سه اقدام خوب که با محوریت ساداتی نژاد در مجلس به نتیجه رسید، پیرو اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی بود. در این زمینه رایزنی‌های وی و اعضای کمیسیون در جریان بررسی لایحه بودجه باعث شد بودجه ۱۴۰۰ رنگ و بوی کشاورزی به خود بگیرد به طوری که بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات به این بخش اختصاص یافت.

وی ادامه داد: قانون امنیت غذایی که در دستور کار مجلس قرار دارد از اقدامات بسیار خوب کمیسیون کشاورزی با محوریت ساداتی نژاد بود و امیدواریم با حضور وی در وزارت جهاد کشاورزی انتظاراتی که از بخش کشاورزی داریم، برآورده شود.

اوسطی خاطرنشان کرد: در زمینه تامین کالاهای اساسی و تامین و توزیع به موقع نهادهای دامی بیش از یکسال است که دغدغه های زیادی داشتیم که با حضور ساداتی نژاد در وزارت جهاد کشاورزی این دغدغه ها هم برطرف می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی اضافه کرد: علاوه بر این با تلاش وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی صفر تا صد مدیریت تولید تا صادرات و تنظیم بازار مصارف کشاورزی به وزارت جهاد برگشت و اینها کارنامه بسیار خوبی را برای ساداتی نژاد فراهم کرده و نگاه ها به وی مثبت است تا بتواند در این حوزه موفق باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مهم‌ترین اولویت‌ها و چالش‌های بخش کشاورزی را آب و خاک دانست و گفت: دستیابی به یک ضریب مناسب در تولید نهادهای دامی و کالاهای اساسی از  دیگر اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بحث تنظیم بازار محصولات کشاورزی با سفره مردم سرو کار دارد، گفت: ساداتی‌نژاد می‌تواند با برنامه‌ریزی در حوزه جهاد کشاورزی و با استفاده از مدیران توانمند، خلاق و با تجربه به مسائل اساسی حوزه کشاورزی سر و سامانی دهد.

اوسطی همچنین درباره راهبرد مجلس مبنی بر تسریع در تشکیل کابینه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: هفته آینده بررسی‌ها در صحن شروع می شود و در موعد مقرر این اتفاق خواهد افتاد. مجلس ساز و کاری را تعیین کرده و وزرای پیشنهادی در کمیسیون ها و فراکسیون ها حضور می یابند و دیدگاه های خود را ارائه می دهند و امتیازاتی که به آنها داده می شود براساس برنامه و دیدگاه ها است.

سیدجواد ساداتی نژاد (متولد اول تیرماه ۱۳۵۱، کاشان) عضو هیات علمی دانشگاه تهران است که ریاست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی را در مجلس یازدهم برعهده دارد. وی که دکترای آبخیزداری خود با گرایش هیدرولوژی را از دانشگاه دولتی مسکو دریافت کرده، در دولت دهم معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود.