ایسنا/ نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که کابینه‌اش تمام تلاش خود را برای رسیدگی به پرونده ایزدی‌های آواره و مفقودی انجام می‌دهد.

الکاظمی: فاجعه ایزدی‌ها نباید تکرار شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با عشایر و شیوخ سنجار در استان نینوا اظهار کرد: این منطقه قداست پیدا کرده چون خون‌های پاک و طاهری اینجا به زمین ریخته شدند، خون ایزدی‌های شریف ما و جوانانی از سراسر عراق که این کشور را آزاد کردند چرا که آبرو و سرزمین‌شان است.

وی تاکید کرد:"فاجعه ایزدی‌ها نباید تکرار شود زیرا خون شهروندان عراقی ارزشمند است."

الکاظمی در ادامه گفت: سرزمین سنجار در ذهن عراقی‌ها زیارتگاهی جاودان باقی خواهد ماند و نشانه‌ای درخشان در کارنامه میهن‌پرستی آنها و گواهی بر پایداری ایزدی‌های ما و استقامت آنها در سرزمین‌شان است، کشتارهای وحشیانه‌ای که گروهک‌های داعش به اسم دین مرتکب شدند، چهره وحشی تروریسم و رویکرد ضد زندگی آن را آشکار و ثابت کرد که افراط‌گرایی، جنایت و تفرقه، همگی در مقابل صبر و پایداری ایزدی‌ها شکست خوردند و حتی بر وابستگی آنها به سرزمین تاریخی‌شان افزود چرا که آنها از ابتدای تاریخ عراقی بوده‌اند.

نخست‌وزیر عراق افزود: ما یک موزه به یاد شهدای این منطقه از جمله کودکان، زنان و مبارزان دلاور آن که به نیابت از کل جهان تروریسم را شکست دادند، احداث خواهیم کرد.

او در ادامه گفت: دولت تمام تلاش خود را برای رسیدگی به پرونده ایزدی‌های آواره و مفقودی، کمک به زنان نجات یافته از چنگال داعش و حمایت از آنها و نیز پیگیری سرنوشت زنان مفقود شده انجام می‌دهد.

الکاظمی در پایان نیز گفت: به تلاش خود برای اجرای توافقنامه سنجار که راه را جهت آغاز پروژه‌های بازسازی و سازندگی در منطقه باز خواهد کرد و محبت و دوستی و همزیستی را به آن باز خواهد گرداند، ادامه می‌دهیم.