رئیس مجمع نمایندگان کردستان انتصاب یک از شایستگان کردستان به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و آن را سرآغاز فصلی نو در توجه به نخبگان این استان دانست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محسن فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، انتصاب یکی از فرزندان شایسته‌ کردستان، به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را تبریک و تهنیت گفت و اظهار داشت: توجه به استعدادهای انسانی و مطالبات کردستان در عالی‌ترین و حساس‌ترین سطوح عالی نظامی، نشانه عنایت خاص و اعتماد تام و تمام مقام معظم رهبری به ظرفیت‌ها و استعدادهای فرزندان شایسته این آب و خاک است که باید برای تمام مسئولان و کاربدستان نظام الگو باشد.

وی گفت: انتصاب در چنین سطحی، حجت را بر دیگر نهادهای حکومتی و اجرایی بویژه دولت سیزدهم تمام کرده و از آنجا که رئیس‌جمهور نیز بارها بر فراجناحی و مردمی‌بودن دولت خویش تاکید کرده، انتظار می‌رود با الگوی برداری از مقتدای خویش، امام خامنه‌ای و نیز برخلاف اسلاف و دولت‌های پیشین، نهایت توجه و باور را نسبت به نخبگان اهل سنت بویژه فرزندان کردستان و استعدادهای نهفته در این‌ مناطق مبذول دارند.

فتحی گفت: گرچه در میان وزاری معرفی شده کابینه‌ سیزدهم، نامی از  نیروهای اهل سنت به چشم نمی‌خورد، اما امیدواریم، این موضوع با الگوبرداری عملی از مقام معظم رهبری در سطح استانداران، معاونان رئیس‌جمهور و حتی وزرا جبران شود.

به گفته وی، انتصاب یک از نخبگان کردستان، در عالی‌ترین سطوح نظامی به عنوان خبری مسرت‌بخش، موجبات شادمانی و امیدآفرینی را در میان مردم کردستان به دنبال خواهد داشت و امیدوارم‌ این انتصاب فصل جدیدی از توجه کاربدستان عالی نظام، به نیروهای شایستهی اهل سنت و خاصتا نخبگان و شایستگان کردستانی را بگشاید.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس و نخبگانی کردستان از این انتصاب شایسته و بجا استقبال می‌کنند، تاکید کرد، کردستان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های نهفته انسانی و مدیریتی  فراوانی دارد که‌ می‌توانند در سطح ملی برای عموم ایرانیان منشاء خیر و خدمت باشند و دریادار شهرام ایرانی تنها نمونه‌ای از این پتانسیل عظیم است.

گفتنی است، فرمانده معظم کل قوا در حکمی امیر دریادار دوم شهرام ایرانی را با اعطای درجه دریاداری، به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

امیر دریادار شهرام ایرانی در سال ۱۳۴۶ در شهرستان سنندج استان کردستان متولد شد و پس از طی مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی در شهرستان سر‌پل زهاب، پس از شروع جنگ تحمیلی مقطع متوسطه را در شهر سنندج سپری کرد.