خبرآنلاین/ یک چهره اصلاح‌طلب بر این باور است که کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم موفق نخواهد بود.

قوی ترین وزیر پیشنهادی رئیسی کیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرآنلاین/ یک چهره اصلاح‌طلب بر این باور است که کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم موفق نخواهد بود.اشرف بروجردی درباره توانایی افرادی که رئیسی برای کابینه معرفی کرده است، گفت: اکثریت نه، اما حدود چهار پنجم آنها افرادی هستند که تاکنون تجربه مدیریتی وزارت و یا سمت اجرایی بالایی نداشتند، این نکته ما را به فکر فرو می‌برد که مگر می‌شود بعد از چهل سال آزمون و خطا در جمهوری اسلامی ایران، باز هم آزمون و خطا کنیم و امتحان کنیم که چه کسی بهتر کار می‌کند؟ 

این چهره اصلاح‌طلب افزود: تیم معرفی شده از طرف رئیسی، به دلیل اینکه کار اجرایی قانونمند و قاعده‌مند انجام نداده، به دنبال این است که باورهای خود را عملیاتی کند اما وقتی با واقعیت روبرو شود، آن موقع نگرش آنها بسیار متفاوت خواهد بود. 

بروجردی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر مدیریت کشور تصریح کرد: در حقیقت اینکه گفته می‌شود همه چیز را گردن تحریم نیندازید، حرف بسیار سنگینی است. بر فرض که تحریم نادیده گرفته شود، چگونه می‌خواهند با نداشته‌ها، عدم امکان فروش و نیامدن پول نقد به کشور، مملکت را اداره کنند؟ مگر اینکه بخواهند پول بدون پشتوانه چاپ کنند که در این صورت همه چیز رو هوا می‌رود. 

قرار است چه زمانی زنان به سطوح مدیریتی بالا دست پیدا کنند؟ 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: امیدوارم تیم رئیسی بتواند به صورت عملیاتی با واقعیت روبرو شود و کار را پیش ببرد، البته احتمال اینکه این کار صورت بگیرد و به واقع احتمال اینکه بتوانند کار درستی انجام دهند، بسیار کم و حتی غیرممکن است. 

بروجردی به جای خالی زنان در کابینه دولت سیزدهم اشاره کرد و عنوان داشت: نکته دیگر در مورد کابینه دولت سیزدهم این است که انتظار می‌رفت از حضور زنان در کابینه استفاده شود اما باز هم با کابینه یک دست مواجه شدیم و نام هیچ زنی به عنوان وزیر در این کابینه به چشم نمی‌خورد و این نگرانی را برای زنان به وجود آورده است که در نهایت چه زمانی قرار است زنان سمت‌های اجرایی بالا را به دست آورند. 

اصلاح‌طلبان نگران فراموش شدن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مدیریتی هستند 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به اینکه کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم می‌تواند در رابطه با برجام عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد؟ اظهار داشت: بنده نمی‌توانم در این مورد قضاوت قطعی کنم اما با در نظر گرفتن اصول مدیریت و چارچوب‌های موجود که در صورت اجرایی کردن آنها موفق خواهیم بود، تیم رئیسی، تیم عملیاتی و اجرایی قدرتمند و توانمندی نخواهد بود. 

بروجردی در مورد نحوه تعامل کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم با اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان نگران آینده کشور هستند، در حقیقت آنها دلواپس این هستند که همه داشته‌ها، ظرفیت‌های اجرایی و همه توانمندی‌های مدیریتی به فراموشی سپرده شود و این یکی از نگرانی‌های جدی اصلاح‌طلبان است.

موفقیت تیم رئیسی بعید است 

این چهره شاخص جریان اصلاح‌طلب افزود:  لذا آرزو می‌کنم که دولت رئیسی موفق شود چرا که هیچ‌وقت نمی‌خواهیم ناموفق بودن آنها را مشاهده کنیم اما با در نظر گرفتن چارچوب‌ها این نکته نمایانگر است که موفقیت تیم رئیسی بعید است. 

بروجردی در پایان این گفتگو در ارزیابی اینکه قوی‌ترین عضو کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم چه کسی است؟ یادآور شد: وزیر پیشنهادی علوم به جهت اینکه از بدنه همین وزارتخانه است و حوزه فعالیت خود آشنا است، یکی از وزرای موفق کابینه دولت سیزدهم باشد.