فارس/ پس از تسلط طالبان بر کابل و نامشخص بودن آینده کاری زنان در افغانستان، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران زن افغان از طالبان خواستند مانع از ادامه فعالیت کاری آنها نشود.

درخواست روزنامه‌نگاران زن افغان از طالبان برای ادامه فعالیت خود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

زنان روزنامه‌نگار و خبرنگار افغانستانی از طالبان خواستند به حقوق آنها احترام بگذارند و مانع از فعالیتشان نشوند.

شبنم داوران، مجری رادیو تلویزیون افغانستان (RTA) گفت که طالبان به او اجازه نداده است تا برای ادامه کار به دفترش وارد شود.

وی گفت: من می‌خواستم به محل کارم بازگردم، اما متأسفانه آنها به من اجازه کار ندادند. آنها به من گفتند که رژیم تغییر کرده است و تو نمی‌توانی کار کنی.

خدیجه، دیگر روزنامه نگار این شبکه نیز از سوی طالبان ممنوع الکار شد.

وی گفت: من به دفتر رفتم اما به من اجازه ورود ندادند. بعداً دیگر همکاران نیز ممنوع‌الورود شدند. ما با مدیر جدید خود که توسط طالبان منصوب شده است صحبت کردیم.

خدیجه گفت که طالبان به آنها گفته است که به زودی در مورد کار آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

خدیجه افزود: برنامه‌ها تغییر کرده، آنها برنامه‌های مورد نظر خود را پخش می‌کنند، هیچ مجری زن و روزنامه‌نگار زنی وجود ندارد.

در رزوهای گذشته جمعی از بانوان افغان با تجمع در شهرهای مختلف از خواستار خواستند نقش و حضور آنها را در آینده و سرنوشت افغانستان نادیده نگیرند.

طالبان تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده است. این در حالی است که طی روزهای گذشته یکی از خبرنگاران زن در شبکه طلوع‌نیوز با یکی از اعضای طالبان گفت‌وگو کرد.