مهر/ نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: چنانچه وزرای پیشنهادی دولت از سوابق خوب و برنامه‌های متناسب با مقطع کنونی و پیش‌ روی کشور برخوردار باشند، می‌توانند اعتماد مجلس را به دست آورند.

شرط اعتماد به جوانان کابینه از زبان یک نماینده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابراهیم عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه نمایندگان با دقت کامل سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت را بررسی می‌کنند، گفت: کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی به صورت دقیق برنامه و کارنامه وزرای پیشنهادی دولت را ارزیابی می‌کنند.

وی بیان کرد: سوابق وزرای پیشنهادی هم صورت دقیق بررسی می‌شود چرا که نمایندگان مجلس مایل هستند سوابق و تجارب آنان را مورد بررسی دقیق و مداقه قرار دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: ما معتقد هستیم که چنانچه وزرای پیشنهادی دولت از سوابق خوب و برنامه‌های متناسب با مقطع کنونی و پیش‌روی کشور برخوردار باشند، می‌توانند اعتماد مجلس را به دست آورند. مجلس شورای اسلامی به کسانی که این مولفه‌ها را به خوبی داشته باشند و ارائه دهند، حتماً نظر مثبت خواهد داشت و به آنان رأی اعتماد می‌دهد.

عزیزی تاکید کرد: وزرای پیشنهادی دولت باید دارای پشتوانه، عقبه و سوابق لازم باشند تا بتوانند یک وزارتخانه‌ای را که می‌خواهد در طراز نظام جمهوری اسلامی فعالیت کند، اداره کنند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، وزرای پیشنهادی باید آن وزارتخانه را به خوبی بشناسند و حتماً باید برنامه‌های لازم را ارائه کنند و برنامه آنان هم باید قابل ارزیابی و اجرا باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ممکن است این سوال مطرح باشد که کدام یک از وزرای پیشنهادی دولت نمی‌توانند از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرند که باید گفت هر وزیری که بتواند هم سوابق و هم برنامه خوبی را ارائه دهد، بدون شک مورد اعتماد مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

عزیزی در ارزیابی خود از کابینه پیشنهادی دولت، گفت: در این کابینه افراد با تجربه و دارای سوابق بسیار خوب زیاد است که آنان امتحان خود را پس داده‌اند و می‌توان در بخش‌هایی که معرفی شده‌اند، به آنان اتکا کرد.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر، نیروهای جوان هم در کابینه پیشنهادی دولت دیده می‌شود که اگر برنامه و شناخت درستی از وزارتخانه داشته باشند، مجلس می‌تواند به آنان اعتماد کند.