خانه ملت/ نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس گفت: شاخص بسیار متبلور در کابینه پیشنهادی رئیس جمهور، جوانی، علم و تخصص و تجربه و سلامت نفس است.

نماینده مجلس: مخالفت با برخی وزرای پیشنهادی عین حمایت از دولت است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدکریم حسینی در جلسه علنی امروز (شنبه، 30 مردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و سالروز شهادت امام سجاد (ع)، در موافقت با کابینه دولت سیزدهم گفت: امروز ایران اسلامی در مقطع حساسی به سر می‌برد، انتظار از دولت جدید رفع دغدغه‌های مردم به ویژه در موضوعاتی که در سال‌های اخیر در بیانات مقام معظم رهبری و دلسوزان کشور دیده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ثبات اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی و تقویت فضای کسب و کار، بسط عدالت در جامعه و رفع تبعیض  و صیانت از آزادی‌های قانونی و مبارزه با فساد و پرداختن به مسائل فرهنگی از دغدغه‌های مردم و مسئولان است.

وی ادامه داد: مهمترین از بیان این مطالب اقدام و عمل به موارد فوق و استقرار آنها است، امروز نیاز به برنامه آنی و فوری برای دو مطلب است، کنترل بیماری کرونا و دوم تثبیت قیمت‌ها و تنظیم بازار و معیشت مردم و اشتغال است. این موضوعات در گفته‌های رئیس جمهوری نیز مطرح شده است.

حسینی تأکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته بیش از 260 جلسه و نشست با وزرای پیشنهادی داشته‌‌اند که نشان از اصرار و تأکید آنها بر حمایت جدی از برنامه های رئیس جمهوری است و این در جهت سوگندی است که ایشان و نمایندگان یاد کرده‌اند و این موضوع حمایت از مردم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اغلب وزرای پیشنهادی و برنامه‌های آنها و همه شخصیت‌هایی که معرفی شده‌اند از سوابق و تجربه‌های والا و علم و درایت کافی برخوردار هستند و به تأسی از فرمایش حضرت امیر (ع) در نهج‌البلاغه؛ دارای 5 شایستگی هستند، درایت و خردمند، معرفت و آگاهی، عدالت، توانمندی و سعه صدر و سلامت نفس. شاخص بسیار متبلور در کابینه پیشنهادی رئیس جمهور، جوانی، علم و تخصص و تجربه و سلامت نفس است.

وی ادامه داد: اگر صحبت از مخالفت با برخی از وزرای پیشنهادی مطرح است عین حمایت از دولت است و همان‌گونه که رئیس جمهوری گفته‌اند اختیار و تصمیم با مجلس است و اگر کسی رأی نیاورد و مجلس را مجاب نکند؛ عملکرد و تشخیص آن کارگروه است نه عزم و اراده رئیس جمهور و به معنی مخالفت با جوانگرایی و بیانیه گام دوم انقلاب نیست.

حسینی در پایان مطرح کرد: مواردی که انتظار می‌رود در برنامه‌های رئیس جمهور محترم و برنامه‌های وزرای پیشنهادی به آن اقدام و عمل شود، تمرکززدایی و توجه جدی به استان‌های مرزی و محروم ، توسعه متوازن در استان‌ها به ویژه در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان است. مطالبه جدی مردم این استان‌ها از دولت این است که زیبنده نظام نیست که هم اکنون خوزستان علیرغم دارا بودن ظرفیت‌های بسیار بالا و نعمت‌های فراوان خدادادی از تنش آب، بیکاری و وعده‌‌های بر زمین مانده رنج ببرند.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: مواردی را که در بیانات مخالف محترم مطرح شد قطعاً دغدغه رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی است به ویژه تنوع قراردادها و نظام استخدامی و اداری، نظام مالی و بانکی، محیط زیست و مسائل فراوزارتخانه‌ای در برنامه‌های اعلام شده، مواضع و صحبت‌های وزرا و رئیس جمهوری است. امروز رأی بالا به کابینه آیت‌الله رئیسی یعنی قدرت و نشانه اقتدار نظام است و وزرای بسیار باتجربه و باسابقه و علم و آگاهی در این مجموعه وجود دارند که مایه افتخار ایران اسلامی خواهند بود.