ایسنا/ یک عضو هیات رییسه مجلس در حمایت از کابینه پیشنهادی رییسی گفت: شاید در خصوص تک به تک وزرا میاحثی مطرح باشد ولی با اصول و خط مشی کلی کابینه رییسی موافق هستم.

پاسخ سلیمی به برخی اظهارات مخالفان کلیات برنامه پیشنهادی دولت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز شنبه مجلس در موافقت با کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: مخالفین محترم برخی موارد را اشاره کردند که به آن ها پاسخ می دهم،

وی با بیان اینکه در بحث اصل کابینه فعلا مخالفت جدی بیان نشد، افزود: در خصوص رویکردی هم که در انتخاب کابینه مورد توجه بوده، باید گفت که ما پیشتر اسیر چنگال مدیریت یک عده خاص در کشور بودیم، این حلقه بسته که باید شکسته می شد به نظر می رسد که  شکسته شده است. در حوزه جوان‌گرایی هم پیشتر شاهد یک واهمه در کشور بودیم که خوشبختانه کابینه آقای رییسی نسبت به کابینه دولت قبل جوان تر است.

سلیمی بیان کرد: استفاده از یک کارکرد ویژه ای در انتخاب کابینه یعنی مشورت با کارگروه های تخصصی ابداع جالبی بود.

نماینده مردم محلات تصریح کرد: یک‌ بحث در بخش کلیت کابینه فساد ستیزی و این مهم می باشد که دوستان انتخاب شده باید قدرت اتخاذ تصمیمات سخت داشته را باشند، موضوع دیگر خطی مشی کلی و اصول کلی حاکم بر رویکرد کابینه می باشد، در این حوزه نیز به نظر می رسد که ایراد جدی وجود نداشت، بین برنامه ها، اصول کلی و خط مشی کلی باید تفاوت قائل شویم، حدود ۳۰ خط مشی کلی و اصل کلی وجود داشت که قابل تقدیر می باشد و باید مورد توجه دوستان باشد.

سلیمی بیان کرد: موضوع دیگر بحث برنامه و خلاء هایی است که در خصوص برنامه ها مطرح شد، برای مثال آقای بحرینی به ۵ مورد اشاره کردند، حوزه محیط زیست، بانک های خصوصی، صندوق های بازنشستگی و همچنین بحث تبدیل وضعیت شاغلین، این ها مباحث درستی است ولی باید به این مهم توجه کنیم در این خط مشی های کلی که در برنامه وزرا ارائه شده است به برخی از این خلاء ها به صورت جسته و گریخته و در برخی به صورت جدی پرداخته شده است، برای مثال حوزه محیط زیست در برنامه های آقای ساداتی نژاد به صورت جدی مورد توجه بود، آقای رییسی هم در نطق مراسم تنفیذ نیز به صورت جدی به آن پرداختند.

این عضو هیات رییسه مجلس اظهار کرد: یکی از دوستان اشاره کرد که چه کسی می خواهد برخی برنامه فراوزارتی را اجرایی کند؟ اتفاقا هم در نطق امروز آقای رییسی هم در اصول کلی که اشاره کردند به این مهم پرداخته شده است، درست است که برخی امور فراوزارتخانه ای است ولی در این حوزه آقای رییسی مباحث جدی را مورد اشاره قرار دادند، ما در دولت قبلی در همین حوزه شاهد آسیب بودیم برای مثال در بحث ارز ۴۲۰۰ تومانی.

سلیمی گفت: شرایط کشور شرایطی نیست که معطل بمانیم و باید با سرعت عمل کنیم، البته توجه به سرعت به این معنا نیست دقت به حاشیه برود، مجلس رویکرد نظارتی خود را دارد. آقای رییسی هم اشاره کردند که اگر وزرا لحظه ای از برنامه ها و اصول کلی حاکم بر رویکرد دولت تخطی کنند، تعارف نداریم.

وی افزود: در حوزه برق و گاز مشکلاتی داریم، فقط ۸ میدان نفتی فعال است، پس نمی توانیم معطل بمانیم و منتظر آینده باشیم، بروکراسی فساد خیز هم جزو برنامه های آقای رییسی می باشد که برای این مسئله هم در ۶ مورد چاره اندیشی شده است.

سلیمی در پایان اضافه کرد: در بحث تک تک وزرا ممکن است مسائلی وجود داشته باشد که نسبت به آن بحث و گفت و گو خواهیم داشت اما با اصول کلی و خط مشی کلی دولت موافق هستم، امیدوارم دوستان هم همدلی کنند.