آخرین خبر/ در دومین روز جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد نیز پس از وزرای ارتباطات و اطلاعات در دستور کار قرار گرفت.

جزئیات جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جزئیات جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد به شرح زیر است:

محمود عباس زاده مشکینی، مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد:

* استحضار دارید که امروز تجمع و تراکم مطالبات مردم در حوزه اقتصادی است و سریع ترین و جدی ترین اقدامات را مردم از تیم اقتصادی دولت می خواهند. 

* من نمی خواهم از این تریبون آمار و ارقام و نرخ های متجلی عناصر اقتصادی کشور را اعلام کنم.

* شرایط اقتصادی کشور را مردم با پوست و استخوان لمس می کنند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند.

* انتظار داشتیم در این تقسیم بندی، وزرای اقتصادی مقبول مجلس معرفی می شدند.

* از خاندوزی چند سوال دارم، با توجه به اینکه در این تیم اقتصادی به عنوان وزیر پاسخگوی مجلس هستید به طور شفاف بگویید در معرفی رییس کل بانک مرکزی که طبق قانون از اختیارات شما است، رییس بانک مرکزی مطلوب شما چه کسی است؟

* واقعیت این است که کسری بودجه داریم ، برای پر کردن این خلا نیاز به هماهنگی کامل بین وزرای اقتصاد و نفت وجود دارد، آقای  خاندوزی چقدر ظرفیت و جایگاه و هماهنگی وجود دارد که منویات شما در وزارت اقتصاد با وزارت نفت هماهنگ شود؟

* اشاره ضعیفی به سیاست های اصل ۴۴ داشتید ، در سال های گذشته به بهانه اجرای اصل ۴۴ سرمایه های عظیم را واگذار کردند و کشور مجبور شد با فرایند قضایی پیچیده آنها را برگرداند.

* مردم در استان ها نمایندگان را پاسخگو می دانند، برای مردم سفره مهم است و برای آنها فرمانده اقتصاد مهم نیست.

* چقدر به خزانه ها تسلط دارید؟

* من برنامه های شمارا دوبار مرور کردم به بعضی از مسائل مهم و حیاتی کم تر اشاره شده است، اشاره ضعیفی به سرمایه گذاری خارجی داشتید.

ارزیابی کمیسیون اقتصادی از بررسی این برنامه‌ها با توجه به ماموریتهای وزارت امور اقتصادی و دارایی، نشان می‌دهد که این برنامه‌ها در صورت عملیاتی شدن، در سطح مطلوب قرار دارد.