یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه وزارت خارجه به تحول نیاز دارد، گفت: امیرعبداللهیان اشراف کافی به مذاکرات منطقه ای و بین المللی دارد.

سنگ تمام نماینده مجلس برای امیرعبداللهیان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوالفضل عمویی در جلسه علنی نوبت عصر امروز یکشنبه به عنوان موافق وزیر پیشنهادی خارجه گفت: در دوره پیش رو در مقطع بسیار حساس و مهمی از سیاست خارجی و کشور قرار داریم در ۴ سال آینده تحولات بین المللی از شرق و غرب کشور ایران را به یکی از موضوعات بین المللی تبدیل خواهد کرد.

وی افزود: تحولات افعانستان، لبنان و عراق در کنار مذاکرات بین المللی بین جمهوری اسلامی و کشورهای مختلف در جریان است، علاوه بر آن پیگیر اجرای سند همکاری های بلند مدت ایران و چین، گفت و گوهای راهبردی ایران و روسیه، مذاکرات پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا باید باشیم و پیگیری مذاکرات وین همه نشان می داد که در انتخاب وزیر خارجه باید نهایت دقت صورت گیرد.

نماینده تهران ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری وزارت خارجه نیمی از دولت است وزارت خارجه مجری سیاست های خارجی جمهوری اسلامی بوده و در این شرایط برای داشتن سیاست خارجی هوشمند به ایده مرکزی برنامه منسجم ساختار هماهنگ و مدیریت انسانی نیاز داریم که بتواند ایده را در کنار ساختار پیش ببرد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم سیاست خارجی خود را بر پیگیری دیپلماسی اقتصادی و سیاست همسایگی و توازن بخشی و اطراف معرفی کرده که این سیاست کل نظام است. پس ما به کسی نیاز داریم که قدرت هماهنگی دیدگاه های مختلف نظامی و سیاسی امنیتی و دیپلماتیک را داشته باشد که اینها در شخصیت امیرعبداللهیان جمع شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه وزارت خارجه به تحول نیاز دارد، افزود: برنامه آقای امیرعبداللهیان بر ضرورت تحول ساختاری در وزارت خارجه تاکید دارد، باید وزارت خارجه از وزارت برجام به وزارت سیاست خارجی جمهوری اسلامی تغییر کند برجامیزه کردن سباست خارجی ایران با انتخاب دولت سیزدهم پایان یافت، پس باید کسی در مسند سیاست خارجی باشد که این رویکرد را دنبال کند. آقای امیز عبداللهیان این ویژگی ها را دارد.

عمویی در پایان گفت: آقای امیرعبداللهیان اشراف کافی به مذاکرات منطقه ای و بین المللی داشته و تجربیات ذی قیمت دارد و امیدواریم رای بالای  مجلس پشتوانه کار او باشد.