اقدامات عجیب حسن روحانی در روزهای آخر صدای منتقدان را در آورده است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در صحن علنی مجلس به انتقاد از تغییراتی که در بنگاه های اقتصادی توسط دولتمردان دولت دوازدهم، پرداخت که رئیس مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور و یا معاون اول می‌توانند در مسئله ورد پیدا کنند.

اعتراض  شدید به اقدامات عجیب روحانی در روزهای آخر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پور ابراهیمی در تذکر آیین‌نامه‌ای در صحن مجلس با تقدیر از برگزاری منظم و مرتب جلسات بررسی کابینه هئیت دولت بر اساس آیین‌نامه، در تذکری با استناد به مواد ۲۰۲ تا ۲۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس، خطاب به رئیس مجلس گفت: طبق مذاکره‌ای که پیش از این با شما داشتیم قرار شد نمایندگانی که برای صحبت کردن به عنوان مخالف و موافق وزرای پیشنهادی ثبت‌نام کرده‌اند و اکنون تمایلی به صحبت ندارند، امکان حذف داشته باشند که این موضوع نیاز به یادآوری دارد. 
وی با اشاره به شرایط کشور که در زمان انتقال دولت دوازدهم به سیزدهم قرار داریم و تا پایان هفته کابینه جدید تشکیل می‌شود، عنوان کرد: در این حین اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است و مدیرعامل یکی از بزرگترین مجموعه‌های کشور که زیرمجموعه وزارت رفاه است، توسط وزیر دولت دوازدهم تغییر کرده که این اقدام با رویکرد اجرایی و تصمیمات کشور همخوانی ندارد و آقای مخبر با توجه به استقرار رئیس جمهور جدید باید این موضوع را پیگیری کند. 
رئیس کمیسیون اقتصادی ضمن قدردانی از اقدامات کادر درمان با توجه به تبدیل تأمین واکسن به یک چالش بزرگ در وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وضعیت شهر کرمان بحرانی بوده و اخیراً نمایندگانی از وزارت بهداشت به این شهر آمدند؛ سپس مجمع نمایندگان استان تشکیل شد و نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و معاون اول وی صادر کردیم لذا از آنجایی که امروز سلامت مهمترین اولویت است، باید برای مدیریت این موضوع تذکر داده شود. 

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده کرمان اظهار داشت: پیش از آغاز جلسات رأی اعتماد ثبت‌نام از متقاضیان نطق به عنوان مخالف و موافق وزرای پیشنهادی صورت گرفت و امکان اضافه شدن افراد وجود ندارد اما علیرغم‌ عدم وجود حذف سیستمی برای کسانی که نمی‌خواهند صحبت کنند، این افراد با اعلام قبلی و پیش از قرعه کشی می‌توانند از صحبت کناره‌گیری کنند. 

وی با انتقاد از برخی جابجایی‌ها در دولت و تغییر مدیرعامل شستا خاطر نشان کرد: در حال حاضر رئیس جمهور جدید مستقر شده و تمشیت امور به دست وی است لذا آقای مخبر نیز می‌تواند در این موضوعات دخالت کرده و دستور پیگیری دهد.