سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: آقای خاتمی به افرادی ماموریت داده تا به تحلیل نتایج انتخابات بپردازند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جهان نیوز: «اسماعیل گرامی مقدم»، سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: در شرایطی که سه قوه در اختیار یک جریان است اصلاح طلبان بیشتر به بازسازی خودشان می‌پردازند و همه اوضاع و احوال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را رصد می کنند و به عنوان یک دولت در سایه مثل همه دنیا انتقادات خود را مطرح و برنامه هایشان را بیان می کنند و در جایی که دولت برنامه ها را انجام ندهد یادآوری می کند. اما به لحاظ اجرایی امکان این وجود ندارد که اصلاح طلبان به دولت کمک کنند.

او تاکید کرد: اصلاح طلبان در این حوزه ها جز نقد نمی توانند کاری کنند و این نقد به نظر من شاید به کمک دولت بیاید ولی اساسا از نظر نوع تفکر و نوع نگاه متفاوت است. امیدواریم اتفاقات جدیدی بیفتد مثلا با پرونده هسته ای فعالانه برخورد کنند و دولت به تنش زدایی روی بیاورد اصلاح طلبان در هر حوزه ای که در راستای رفع مشکلات و مطالبات مردم باشد، کمک خواهند کرد.

گرامی مقدم در مورد جلسات اخیر برای تصمیم گیری برای چهارسال پیش رو در جریان اصلاحات گفت: در جبهه اصلاحات به آسیب شناسی پرداخته شده و پرداخته خواهد شد. من شنیده ام که آقای خاتمی به افرادی ماموریت داده تا به تحلیل نتایج انتخابات بپردازند. این ماموریت خارج از احزاب است ولی من می دانم که همه احزاب آسیب شناسی انتخابات را شروع کرده اند و قطعا این موضوع به اینجا می انجامد که اصلاح طلبان در انتخابات های بعدی با چه رویکردی ورود کنند.

گفتنی است این گفته گرامی مقدم به خوبی نشان می دهد که سران اصلاحات به خوبی واقف بر شکست های سنگین در مجلس، ریاست جمهوری و شوراهای شهر که متحمل شده‌اند، هستند اما برخی از افراد این جریان در رسانه ها سعی می کنند با بهانه تراشی به خود امید بدهند و دلایل دیگری را سبب عدم توفیق خود ذکر کنند.

چندی پیش صادق زیباکلام هم گفته بود که 2.5 میلیون رای به همتی، تیر خلاص به شقیقه اصلاح طلبان بود. لازم به یادآوری است که نفر اول لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران حتی با امضا و حمایت رسمی خاتمی جایگاهی بهتر از سی و ششمی را کسب نکرد.