ایسنا/ روز گذشته در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مقام مخالفت با وزیر پیشنهادی قسمتی از وقت خود را به محمود احمدی‌بیغش نماینده شازند داد که او از این فرصت استفاده نکرد و از بیان اظهاراتش امتناع کرد.

حجم ویدیو: 3.66M | مدت زمان ویدیو: 00:02:26
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روز گذشته بعد از آنکه عنابستانی صحبت‌های خود را به عنوان مخالف وزیر امور خارجه به اتمام رساند نوبت به طرح احمدی‌بیغش رسید که عنابستانی وقت خود را با او تقسیم کرده بود اما احمدی‌بیغش از این کار امتناع کرد و گفت: قرار بود آقای عنابستانی به بنده 10 دقیقه وقت بدهد که خلف وعده کرد، باید از خلف وعده همکارم انتقاد کنم لذا صحبت‌هایم را به رسانه‌ها می‌دهم.

در پایان جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی علی اصغر عنابستانی در تذکری با استناد به ماده 75 آیین‌نامه اظهار کرد: روز گذشته همکارم آقای احمدی‌بیغش از پشت تریبون مجلس بنده را متهم به بدعهدی کرد که لازم است توضیحاتی در این رابطه ارائه کنم.

وی توضیح داد: آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی به صراحت بیان کرده که دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف برای صحبت درباره هر وزیر پیشنهادی به قید قرعه انتخاب می‌شود نام بنده به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی خارجه به قید قرعه درآمد که 15 دقیقه فرصت داشتم.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آقای احمدی‌بیغش از من خواست که همه وقت خود را به او بدهم که من قبول نکردم چون به هر حال ثبت نام کرده و قصد بیان نکاتی را داشتم حتی به ایشان گفتم که فکر می‌کنم و به همین دلیل به صورت کتبی به هیات رئیسه اعلام می‌دارم که پنج دقیقه وقت خود را به آقای احمدی‌بیغش می‌دهم. صحبت‌هایم را در مقام مخالف وزیر پیشنهادی مطرح کردم که حدود 11 دقیقه به طول انجامید و سه دقیقه و 40 ثانیه برای آقای احمدی‌بیغش زمان باقی ماند به هر حال ممکن است در جریان صحبت‌ها یک دقیقه کمتر یا بیشتر زمان ببرد کما این‌که امروز هم فرصتی کمتر از دو دقیقه برای تعدادی از نمایندگان باقی ماند اما آنها از همین زمان هم استفاده کردند. پس آقای احمدی بیغش می‌توانست از زمان خود استفاده کند.

عنابستانی اضافه کرد: دندان اسب پیش‌کشی را نمی‌شمارند اما ایشان شمرد و پشت تریبون مجلس شورای اسلامی کار خوبی نکرد و اتهامی به بنده وارد نمود. در این شرایط متاسفانه صداوسیما هم به جای این‌که به عمق‌بخشی و آگاهی مردم بپردازد به این حاشیه کوچک پرداخت و آن را در خبر 20:30 پخش کرد امیدوارم امروز جواب من را هم پخش کنند.

وی ادامه داد: من لطف کردم و وقت خود را در اختیار آقای احمدی‌بیغش قرار دادم انتظار نبود که در مقابل لطفم این رفتار را انجام دهد. البته از ایشان چیزی بر دل ندارم اما من قصوری را انجام ندادم.

عنابستانی صحبت‌های خود را با این شعر به پایان رساند:

«در دیاری که در او نیست کسی یار کسی

کاش یارب که نیفتد به کسی کار کسی

هر کس آزار من زار پسندید ولی

نپسندید دل زار من آزار کسی»