خانه ملت/ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزارت علوم باید وزارت تربیت نیروهای متخصص و انقلابی و متعهد باشد. این وزارتخانه نیاز به یک وزیر با گفتمان انقلابی دارد. چرا برخی جریانات سیاسی از شما حمایت می کنند؟

مخالف وزیر پیشنهادی علوم: چرا برخی جریانات سیاسی از شما حمایت می‌کنند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین رجایی در نشست علنی امروز (سه شنبه 2 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم در مخالفت با برنامه های وی گفت:  برنامه های وی بسیار خوب نوشته شده است و با اسناد بالادستی همراهی دارد، لکن کلی است و برنامه اقدام و عملیاتی نیست. وضعیت موجود را نشان نداده و مسیری را که وزیر باید طی کند را نیز نشان نداده است.

وی ادامه داد: برنامه وزیر پیشنهادی بازه زمانی را مشخص نکرده است، یعنی به عبارتی این برنامه نه قابل ارزیابی است و نه قابل سنجش. برنامه های وزیر پیشنهادی از یکسری موضوعات هم غافل است که من برخی از آنها را تیتروار مطرح می کنم. موضوع تامین اعضای هیات علمی مغفول است، ساماندهی کارکنان دانشگاه ها، دانشگاه های بلاتکلیف مانند علمی- کاربردی، موضوع مهم تعارض منافع در دانشگاه های خصوصی مغفول مانده است. دانشگاه های خصوصی به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند و به کارخانه مدرک صادر کردن تبدیل شده است.

رجایی ادامه داد: برنامه وزیر پیشنهادی ناظر به یک نگاه سنتی است، چند دهه است که کشورهای پیشرفته نگاهشان را تغییر داده اند، اما نگاه وی همچنان سنتی است و سیستم آموزش و پژوهش در دنیا به سمت نوآوری، کارآفرینی، تولید قدرت، ثروت و... رفته ولی در برنامه زلفی گل این موضوعات مشاهده نمی شود. وی 600 مقاله در زمینه شیمی دارد و بسیار دانشمند است.

وی با اشاره به سخنان رهبری درخصوص موضوع مقاله محوری مطرح کرد: با شرایطی که ما داریم این مقاله ها نه در جهت نوآوری و نه در جهت تولید علم بوده است و نه تولید ثروت داشته ایم و نه تولید قدرت و این نگاه ها باید تغییر کند. اما این موضوعات در برنامه وزیر پیشنهادی دیده نمی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال 93 به ظلم بزرگی که نسبت به دانشجویان بورسیه اتفاق افتاده بود صحبت کرد و خواستند که در این موضوع اقدامی شود ولی مشکلات دانشجویان بورسیه هنوز حل نشده است و باید پاسخگو بود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منظومه فکری وزیر پیشنهادی درباره موضوعات کشور منسجم نیست، جریان سیاسی وی نامشخص است و موضع گیری های چند سال اخیر زلفی گل قابل تأمل است و باید به جریانی که از وی حمایت می کند، توجه کرد. کانون صنفی اساتید دانشگاه که با ریاست محمدرضا عارف تشکیل شده بود، یکی از گزینه های وزارت علوم دکتر زلفی گل بوده است. باید روی این موضوعات دقت کرد.

وی تاکید کرد: وزارت علوم باید وزارت تربیت نیروهای متخصص و انقلابی و متعهد باشد. آیا این وزارتخانه نیاز به یک وزیر با گفتمان انقلابی ندارد. باید وزیر پیشنهادی دیدگاه های خود را در این زمینه شفاف اعلام کند، چرا برخی جریانات سیاسی از شما حمایت می کنند؟