خانه ملت/ نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شخصیت علمی و انقلابی وزیر پیشنهادی علوم، گفت: آقای زلفی گل برنامه مشخصی برای اجرای روش های آموزشی جدید، به کارگیری اساتید انقلابی و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارد.

نماینده مجلس: زلفی‌گل برنامه مشخصی برای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بهزاد رحیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 2 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تبریک هفته دولت و تشکر از اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی برنامه های وزرای پیشنهادی، گفت: مخالفان آقای زلفی گل اذعان داشتند که وی در دانشگاه همدان فعالیت داشته است. این موضوع جفایی است که در حق دانشگاه های مراکز استان ها می شود، مدیریت 8 ساله این دانشگاه کمتر از اداره یک وزارتخانه نیست، ما انتظار داریم که مدیران از مناطق مختلف معرفی شوند زیرا انتخاب وزرا از میان چهره های شناخته شده در حق این افراد جفا می کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: مخالفان همچنین در اظهارات خود گفتند که آقای زلفی گل در رشته خاصی تخصص دارد که مرجعیت علمی ندارد، این افراد باید توضیح دهند که مرجعیت علمی را چگونه تحلیل یا تفسیر کردند، همچنین اعلام کردند که این مدل از وزارت را نمی پسندند در صورتی که می توان مدلی جز استفاده از ظرفیت های استاد تمام، بسیجی و دارای تجربه و تخصص را متصور شد.

وی با اشاره به ملاک و معیارهای وزرای در تراز انقلاب اسلامی، گفت: شخصیت آقای زلفی گل در همین چارچوب نظامی شکل گرفته، وی دوره نوجوانی را از جبهه آغاز و در نهایت به مقام جانبازی نائل شده است. وزیر پیشنهادی علوم تمام مراحل تحصیلی خود را در داخل کشور طی کرده و علیرغم پیشنهادهای ارائه شده از دانشگاه های معتبر جهان در کنار جوانان ایرانی به فعالیت خود ادامه داده است.

رحیمی در ادامه اظهار کرد: حل مشکلات کشور در حوزه های مرتبط این وزارتخانه جز با به کارگیری از ظرفیت نخبگان امکان پذیر نیست و وزیر پیشنهادی علوم نقش بی بدیلی می تواند در این عرصه ایفا کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: شجاعت و صراحت کلام وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه و اجرای روش های آموزشی جدید و همچنین به کارگیری اساتید انقلابی از اهمیت بسیاری برخوردار است، آقای زلفی گل همچنین طرحی برای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه دارد که این طرح کارآمد می تواند عینی و قابل اجرا باشد. با انتخاب این وزیر پیشنهادی نقطه عطفی را در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رقم خواهیم زد.