فارس/ وزیر دفاع ارمنستان که برای امضای چند قرارداد نظامی به روسیه سفر کرده است گفت، ارتش کشورش به سلاح‌های مدرن مجهز خواهد شد.

وزیر دفاع ارمنستان: به سلاح‌های مدرن مجهز می‌شویم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«آرشَک کاراپتیان» وزیر دفاع ارمنستان در سفر به مسکو با مدیران کارخانه‌های بزرگ اسلحه سازی روسیه دیدار کرد.

به نوشته روزنامه «ماسیس پست»، کارپتیان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع دفاعی ۲۰۲۱ روسیه گفت، ارمنستان قصد دارد فقط سلاح‌های مدرن خریداری کند.

وزیر دفاع ارمنستان در این‌باره گفت: «صلاح ما این است که سلاح‌های کمتر اما با کیفیت بالاتری داشته باشیم تا مطمئن شویم این سلاح‌ها حتماً کارایی خواهند داشت».

کارپتیان با اشاره به استقبال از سرمایه‌گذاری دیگر کشورها در تولیدات صنایع دفاعی ارمنستان افزود: «ما این کار را سریعاً انجام خواهیم داد. ما به عنوان یک ملت باید بتوانیم تسلیحات خود را تولید کنیم».

به گفته وزارت دفاع ارمنستان، علاوه بر کارپتیان، معاون وی نیز راهی روسیه شده و چند قرارداد نظامی- فنی را با این کشور امضا کرد. این قراردادها چند روز پس از دیدار وزیر دفاع ارمنستان با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه منعقد شده‌اند.

شویگو در این دیدار گفت، روسیه به کمک به ارمنستان برای اصلاح و مدرن کردن نیروهای مسلح خود ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع روسیه افزود: «می‌توانیم این را در نظر داشته باشیم که روند تأمین تسلیحات برای ارمنستان آغاز شده است».

در پاییز سال ۲۰۲۰، وضعیت قره‌باغ با درگیری‌های مسلحانه در این منطقه مورد مناقشه تشدید شد. در تاریخ ۹ نوامبر (۱۹ آبان ۹۹)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌‌جمهور روسیه، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی درباره آتش‌بس کامل در قره‌باغ امضا کردند.

با وجود اعلام آتش‌بس، تبادل آتش به‌صورت پراکنده بین دو کشور تداوم یافته است. در تازه‌ترین درگیری مرزی، وزارت دفاع ارمنستان خبر داد که نیروهای جمهوری آذربایجان در ظهر روز دوشنبه هفته گذشته در منطقه «نخجوان» به سمت نیروهای ارتش ارمنستان آتش گشوده و در این میان یک نظامی از ناحیه شکم به شدت زخمی شده و در راه بیمارستان جان خود را از دست دادخ است.

به گفته این وزارتخانه شب قبل از آن نیز بر اثر تیراندازی رخ داده در منطقه مرزی یک سرباز دیگر ارمنی کشته شد و نظامیان ارتش آذربایجان نیز متحمل تلفات شدند.