جماران/ علی جنتی در مورد محمدجواد ظریف نوشت: به اعتقاد اینجانب اگر او در طول هشت سال خدمت صادقانه خود، تنها به فرجام رساندن برجام را درکارنامه خود داشته باشد در پیشگاه ملت ایران قابل تحسین و ستایش است.

تقدیر جنتی از ظریف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

حدود سی سال است با دکتر جواد ظریف افتخار دوستی و آشنایی دارم . او را شخصیتی فرهیخته ، دانشمند ، آینده نگر و دیپلماتی برجسته و کم نظیر یافته ام که همواره دغدغه حفظ منافع ملی کشور را داشته و در راه عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران گام برداشته است.

او مسیٔولیت خطیر وزارت امور خارجه را در شرایط بسیار دشواری پذیرفت که تحریم های همه جانبه از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد بر کشور تحمیل شده بود و ایران علاوه بر تحمل تحربم های فلج کننده اقتصادی مورد تهدید به حمله نظامی بود و دکتر ظریف با درایت کامل و هدایت های ریٔیس جمهور محترم و بهره گیری از دیپلماتهای حرفه ای و توانمند، توانست ایران را از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد خارج کند و کلیه قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران را لغو نماید.

به اعتقاد اینجانب اگر او در طول هشت سال خدمت صادقانه خود، تنها به فرجام رساندن برجام را درکارنامه خود داشته باشد در پیشگاه ملت ایران قابل تحسین و ستایش است. بدیهی است در صورتی که خروج ایالات متحده امریکا از برجام و فشارهای حداکثری ترامپ و دار ودسته تبهکارش رخ نمی داد امروز شرایط کشور از نظر سیاسی و اقتصادی و رضایت عمومی کاملا متفاوت بود. من با تمام‌وجود دکتر ظریف را می ستایم و برای او در زندگی و تلاشهای آینده اش آرزوی موفقیت دارم.