ایسنا/ ایمان خطیب یاسین عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) جایگزین سعید الخزومی رهبر "جنبش اسلامی" در پارلمان شد که روز چهارشنبه به علت سکته قلبی درگذشت. به این ترتیب یاسین اولین زن محجبه در ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی است.

اولین زن محجبه در ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، الخزومی در اثر سکته قلبی در مسیرش به خانه درگذشت و کنترل خودروی خود را از دست داد و تیم امداد نتوانست او را نجات دهد.

این حادثه بعد از دو جلسه طولانی او با دو وزیر اسرائیلی برای تصویب طرح‌هایی در حمایت از حقوق شهروندان بادیه نشین در النقب روی داد. او به دلیل محقق کردن چندین خواسته مهم بسیار خوشحال بود و هیچ‌گونه علائم بیماری در او نمایان نبود.

الخزومی نماینده کنست از ائتلاف یکپارچه عربی جنبش اسلامی است که در ائتلاف دولتی نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم مشارکت دارد. او در برخی مسائل با منصور عباس، رئیس جنبش در اختلاف بود.

حالا با مرگ الخزومی ایمان الخطیب یکی از زنان روستای یافه ناصره جای او را می‌گیرد که در سال ۲۰۲۰ به نمایندگی کنست انتخاب شد. او اولین زن محجبه در کنست بود که سخنرانی‌هایش را به زبان عبری انجام می‌دهد. او اکنون اولین زن محجبه در ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.