کیهان/ رئیس‌جمهور روز گذشته (5 شهریور) در دومین روز از تشکیل کابینه در یک سفر از پیش اعلام‌نشده برای بررسی مشکلات بهداشت و درمان، به استان خوزستان سفر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اولین سفر استانی رئیسی در اولین روز تعطیل دولت جدید و بسیج کردن وزرا و رفتن به خوزستان، به‌نوعی تزریق امید به افکار عمومی بود چه آنکه در شرایطی که ملت ایران چشم به دولت مردمی دوخته‌اند تا شاید برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و برون‌رفت از اوضاع کنونی راهی بیابند، سفر سرزده رئیس‌جمهور به خوزستان این نوید را داد که دولت با همت کابینه جوان و اولویت دادن به عقب‌ماندگی‌ها و محرومیت‌ها در عمل به وظایف خود پایبند است و قصد دارد تا مشکلات مردم را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کند.

دیروز و در پی انتشار اخبار و گزارش‌های مربوط به بازدید رئیس‌جمهور از بیمارستان رازی و کارگاه‌های جمع‌آوری فاضلاب اهواز، گفتگوی بدون واسطه با مردم و شنیدن گلایه‌های آن‌ها از وضعیت بیمارستان‌ها و... تصاویر و ویدئوهایی از سفر رئیسی به خوزستان در شبکه‌های اجتماعی دست‌ به ‌دست و «صبح جمعه رئیسی» هشتگ دیروز شبکه‌های اجتماعی شد.

افکار عمومی و به‌ویژه کاربران شبکه‌های اجتماعی با استقبال از سفر صبح جمعه رئیسی (آنها در دومین روز تشکیل دولت و بدون اطلاع قبلی) حضور رئیس‌جمهور در اهواز را با «صبح جمعه‌ای» مقایسه کردند که نماد «بی‌خبری یک رئیس‌جمهور» (در ماجرای بنزینی آبان 98) بود!

گفتنی است آیت‌الله رئیسی روز پنج‌شنبه و در اولین روز کاری دولت هم پس از تجدید میثاق دولت با آرمان‌های امام راحل(ره)، به غسالخانه بهشت‌زهرا(س) رفت و ضمن دیدار بی‌واسطه با کارکنان مجتمع عروجیان بهشت‌زهرا(س) روز کارمند را به آنها تبریک گفت.

آیت‌الله رئیسی روز دوم دولت هم به خوزستان رفت و ضمن بازدید از بخش بیماران کرونایی بیمارستان رازی اهواز و پروژه فاضلاب شهری اهواز و افتتاح طرح آب‌رسانی به روستاهای جفیر هویزه، بر رفع مشکلات کشور به‌ویژه حل مشکلات خوزستان تأکید کرد. همچنین جمعی از اعضای کابینه سیزدهم ازجمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه رئیس‌جمهور را در نخستین سفر استانی همراهی کردند.

رئیس‌جمهور: رفع مشکلات کشور به‌ویژه مسائل خوزستان در دستور کار دولت قرار می‌گیرد

رئیس‌جمهور در این سفر در بدو ورود به استان خوزستان در فرودگاه شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز با بیان اینکه نسبت به تمام مردم کشور وظیفه داریم اما در مقابل مردم خوزستان این وظیفه مضاعف است اظهار داشت: مشکلات در این استان موجب رنجش همگان است که به ‌تبع آن پیگیر رفع مسائل هستیم.

وی افزود: مردم بدانند که در دولت عموماً رفع مشکلات کشور و رفع مشکلات خوزستان را به‌صورت ویژه‌تر در دستور کار قرار خواهیم داد و به نظر می‌رسد با مشارکت خود مردم بسیاری از گره‌ها باز خواهند شد.

بازدید رئیس‌جمهور از پروژه ساماندهی شبکه فاضلاب اهواز

رئیس‌جمهور در سفر به خوزستان ابتدا از پروژه ساماندهی شبکه فاضلاب شهر اهواز در محل کارگاه جمع‌آوری فاضلاب منطقه کوروش اهواز بازدید کرد.

رئیسی در این بازدید خطاب به وزرای نیرو و کشور، همچنین مسئولان استان به‌ویژه روسای آب و فاضلاب خوزستان دستوراتی برای تسریع در روند حل مشکل فاضلاب کلانشهر اهواز صادر کرد.

بازدید رئیس‌جمهور از بیمارستان رازی

وی همچنین از بیمارستان رازی اهواز بازدید و از نزدیک با کادر درمان و بیماران گفت‌وگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

رئیسی در بازدید از وضعیت بیمارستان‌ها گفت: باید هر چه سریع‌تر مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی در این استان حل شود. همچنین وزیر کشور و نیروهای مسلح هرچه سریع‌تر مراکز درمانی نیروهای مسلح خدمات خود را افزایش دهند تا از معطلی بیماران برای بستری و درمان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مردم باید برای کنترل بیماری کرونا با کادر بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند، تأکید کرد: تلاش کادر بهداشت و درمان که جهادی در میدان مبارزه با بیماری کرونا فعالیت می‌کنند شایسته قدردانی است.

رئیس‌جمهور همچنین در گفت‌وگو با خانواده‌های بیماران و افراد بستری پیگیر مشکلات آنان شد و دستوراتی ابلاغ کرد.

برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون کامل مردم تا دهه فجر

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه این بازدید با بیان اینکه یکی از مؤثرترین راهکارهای مقابله با کرونا انجام واکسیناسیون است، گفت: تخصیص سهمیه واکسن به خوزستان مطلوب است و تا ایام مبارک دهه فجر انجام واکسیناسیون کامل مردم کشور برنامه‌ریزی شده است.

گفت‌وگوی بی‌واسطه رئیس‌جمهور و مردم گلایه اهوازی‌ها از وضعیت بیمارستان‌ها

در سفر رئیس‌جمهور به خوزستان مردم این استان از وضعیت نامناسب بیمارستان‌های اهواز گلایه کرده و از آیت‌الله رئیسی خواستند تا پیگیرحل مشکلات بیمارستان‌ها باشد.

بهره‌برداری طرح آبرسانی به روستاهای جفیر

دیدار رئیس‌جمهور با مردم در هویزه

در جریان این سفر، رئیسی برای افتتاح ۲ طرح آبرسانی در روستای جفیر از توابع شهرستان هویزه حضور یافت و برای اطلاع از مشکلات و کمبودهای این منطقه، بین مردم این روستا رفت و از نزدیک جویای وضعیت و مشکلات این منطقه شدند.

وی در این دیدار بیان کرد: مردم این منطقه مردم مقاوم و شهید داده هستند و در هشت سال دفاع مقدس مشکلات و سختی‌های زیادی تحمل کرده‌اند.

رئیس‌جمهور افزود: مردم خوزستان به‌ویژه روستاییان در تمامی مسائل و مشکلات خوش درخشیدند و وظیفه دولت به‌عنوان خدمتگزار این است که در خدمت مردم باشد.

وی ادامه داد: در این مدت با همت گروه‌های جهادی و بسیج و سپاه آبرسانی به مناطق مختلف استان انجام گرفته است.

گفتنی است ساکنان روستاهای جفیر 1 و ۲ تاکنون از آب آشامیدنی سالم محروم بوده‌اند که با افتتاح این طرح از طریق خط انتقال آب غدیر، از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

در حال حاضر فاز دوم طرح آبرسانی به روستاهای جفیر یک و دو در بخش اسماعیلیه دشت آزادگان با کارگذاری ۹ کیلومتر خط انتقال به پایان رسیده و آب آشامیدنی سالم در اختیار ۲۰۰ خانوار ساکن در این روستاها قرار گرفته است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، در ادامه اجرای خط انتقال طرح الغدیر عملیات آبرسانی به ۳۷ روستای دیگر در محدوده دشت آزادگان انجام می‌شود.

بررسی وضعیت هورالعظیم در بازدید هوایی رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور دولت سیزدهم در ادامه حضور در خوزستان به‌صورت هوایی از هورالعظیم بازدید و در جریان وضعیت فعلی آن قرار گرفت.

همچنین پروژه آبرسانی به روستاهای جفیر از خط انتقال آب غدیر با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به بهره‌برداری رسید.

طرح مشکلات و انتظارات عشایر خوزستان در حضور رئیس‌جمهور

رئیسی همچنین در جریان سفر دیروز خود، در نشستی با شیوخ و سران عشایر استان خوزستان دیدار کرد. در این نشست که در استانداری خوزستان برگزار شد سران و شیوخ عشایر خوزستان مشکلات، مسائل و انتظارات خود را از دولت سیزدهم مطرح کردند.