فارس/ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست منطقه ای حمایت از عراق با نخست وزیر ، رئیس جمهور و رئیس پارلمان عراق دیدار کرد.

جزئیات دیدارهای وزیر خارجه با مقامات ارشد عراق
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گفت وگوی امیرعبداللهیان با الکاظمی درباره پروژه های اقتصادی و زیارت زوار ایرانی در ایام اربعین 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار های خود در حاشیه نشست منطقه ای حمایت از عراق روز شنبه با مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دو کشور در ابعاد مختلف آن گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان و تبریک برگزاری موفق نشست حمایت از عراق، حضور خود به نمایندگی از ریاست جمهوری کشورمان را تاکیدی بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از عراق خواند.

امیرعبداللهیان همچنین در خصوص پروژه های اقتصادی فیمابین که منافع اقتصادی آن به دو کشور باز می گردد و زیارت زوار ایرانی در ایام اربعین نیز با نخست وزیر عراق به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

مصطفی الکاظمی نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن حسن همجواری و راهبردی دانستن روابط دو کشور،  از نقش سازنده و پایدار ایران در حمایت از عراق و همچنین حضور هیأت عالیرتبه ایرانی در نشست منطقه ای حمایت از عراق قدردانی کرد.

قدردانی برهم صالح از حمایت های ایران از عراق

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست منطقه ای حمایت از عراق به بغداد سفر کرده است، شنبه شب با برهم صالح رئیس جمهور این کشور دیدار و ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان و تبریک برگزاری موفق نشست بغداد، حمایت جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق را مورد تاکید قرار داد.

برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار با تشکر از حضور هیأت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست منطقه ای حمایت از عراق، انجام اولین سفر خارجی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مقصد عراق را مهم خواند و از حمایت های ایران از عراق تقدیر کرد.

تحولات منطقه، همکاری اقتصادی و تجاری کشورهای منطقه و لزوم بسط و توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور عراق در این دیدار بود.

جزئیات دیدار وزیر خارجه با رئیس پارلمان عراق

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست منطقه ای حمایت از عراق همچنین با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار و ضمن تبریک برگزاری موفق این نشست، اهمیت روابط پارلمان‌های دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی از همتای عراقی خود را تجدید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با توجه به انتخابات پارلمانی آتی عراق حمایت جمهوری اسلامی ایران از برگزاری انتخابات زودرس به عنوان عرصه ای برای تبلور آرا و خواست مردم این کشور را مورد تاکید قرار داد.

محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار با تبریک تصدی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توسط امیرعبداللهیان، آمادگی پارلمان عراق برای پیگیری روابط فیمابین را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست منطقه ای حمایت از بغداد پیش از ظهر شنبه وارد بغداد شد و ضمن شرکت در این نشست و ایراد سخنرانی با برخی مقامات حاضر دیدار و گفت و‌گو کرد.