ایرنا/ یک فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا، به دلیل انتشار یک پست ویدئویی که در انتقاد از مقامات ارشد در پی حمله کابل که منجر به کشته شدن 13 سرباز آمریکایی شد، از وظایف خود برکنار شد.

فرمانده آمریکایی به خاطر انتقاد از مقامات ارشد برکنار شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش شبکه خبری سی بی اس، سرهنگ دوم استوارت شلر پنجشنبه ویدئویی را در فیسبوک منتشر کرد که در آن از سران ارشد غیرنظامی و نظامی می‌خواهد اشتباه‌های خود را در جریان خروج از افغانستان بپذیرند.

این پست فیس بوک پس از تایید وجود تعدادی از تفنگداران دریایی در میان کشته شدگان حمله انتحاری در کابل منتشر شد که به گفته شلر یکی از تفنگداران دریایی کشته شده شخصی نزدیک به او بوده است.

شلر در این ویدئو می‌گوید: "مردم ناراحت هستند زیرا مقامات ارشد آنها را ناامید می‌کنند و هیچکدام دست خود را بلند نمی کنند تا مسئولیت را بپذیرند و بگویند ما اوضاع را به هم ریختیم."

وی از لوید آستین وزیر دفاع و ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا انتقاد کرد که شهادت داده‌اند که نیروهای امنیتی ‌ملی افغانستان آنها را حفظ می‌کنند و اجازه تعطیلی میدان هوایی بگرام را داده‌اند که باعث می شود تخلیه‌ها از طریق فرودگاه بین المللی حامد کرزی کابل انجام شود.

شلر گفت: "آیا هیچ یک از شما درجه خود را روی میز انداخته و گفته‌اید" ایده بدی است که قبل از تخلیه همه، فرودگاه بگرام، یک پایگاه استراتژیک هوایی را تخلیه کنیم."؟

شلر در پست فیس بوک خود بعدازظهر جمعه گفت که از وظایف خود برکنار شده است و سپاه تفنگداران دریایی را ترک خواهد کرد. سخنگوی تفنگداران دریایی تأیید کرد که شلر از کار برکنار شده است.

شلر در ویدئوی خود گفت که 17 سال در پیاده نظام دریایی خدمت کرده است.