فارس/ در پی خروج آمریکایی‌ها از افغانستان روز درگیری‌ها میان جبه مقاومت در پنجشیر و طالبان نیز بالا گرفته و امروز وارد دومین روز خود شده است. طالبان می‌گوید در این حملات به 2 طرف تلفاتی وارد شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در همین حال، امیرخان متقی، رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان، گفته است که گفت‌وگوها با جبهه مقاومت با شکست روبه‌رو شده و نتیجه‌ای در پی نداشته است.

پیش از این طالبان اعلام کرده بود درخواست‌های احمد مسعود، رهبر مقاومت دره پنجشیر از جمله اینکه گفته پنجشیر باید منطقه امن اعلام گردد و طالبان در امور آن مداخله نکنند، غیرقابل قبول است.

انعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، گفت: «اعضای طالبان با حمله‌‌ای از سوی گروه‌هایی در پنجشیر مواجه شدند. آن حمله با واکنش طالبان روبرو شد و در نتیجه تلفات سنگین بر آنها مقابل وارد آمد.»

بازار نساجی گلبهار اکنون به خط نخست جنگ میان  طالبان و طرفداران احمد مسعود مبدل شده است.

ساکنان محل می‌گویند که درگیری‌ها از ساعت 10 شب گذشته میان دو طرف از سر گرفته شده و مردم محل در حال ترک خانه‌های خود هستند.

یکی از اهالی شهرستان حصه اول کاپیسا، گفت: «جنگ از 10 شب گذشته شروع شد و تاکنون هم ادامه دارد.»

از سویی، طرفدارن احمد مسعود می‌گویند که حملات طالبان بر ولایت پنجشیر را عقب زده اند و بر طالبان تلفاتی وارد کرده اند.

فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت، گفت: «در دو شب و یک روز گذشته دشمن از مسیرهای اندراب ولایت بغلان حملاتی را از 3 استقامت سازمان داده‌اند. در هیچ یک این استقامت‌ها پیشروی نداشتند. بیش از 40 تن از طالبان کشته شدند و بیش از 30 تن دیگر شان زخمی شدند.»

اما طالبان حمله بر پنجشیر را رد کرده و می‌گویند که نیروهای آنان به نیروهای طرفدار احمد مسعود پاسخ داده‌اند.

تاکنون مشخص نیست که مذاکرات میان هیأت‌های دو طرف به چه علتی با شکست روبه رو شده است.