ایرنا/ سخنگوی منطقه خودمختار اویغور سین‌کیانگ چین اظهار امیدواری کرد، طالبان افغانستان دور تمام سازمان های تروریستی از جمله جنبش اسلامی ترکستان شرقی خط بکشد.

چین: طالبان دور سازمان های تروریستی را خط بکشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رادیو بین المللی چین، «علیجان عنایت» روز سه شنبه طی یک کنفرانس خبری در پکن اظهار داشت: سین‌کیانگ چین با افغانستان همسایه است و نیروهای تروریستی مانند "جنبش اسلامی ترکستان شرقی" مدتی در افغانستان گرد هم آمدند که تهدید مستقیم برای امنیت و ثبات سین‌کیانگ است، امیدواریم طالبان افغانستان به وضوح دور همه سازمان های تروریستی مانند "جنبش اسلامی ترکستان شرقی" بکشد و با آن ها قاطعانه به مقابله بپردازد.

وی گفت: "نیروهای تروریستی ضد بشریت، ضد جامعه و ضد تمدن هستند، آن ها دشمنان مشترک جامعه بین المللی هستند.

این مقام چینی ادامه داد: امیدواریم که از طریق مقابله طالبان با سازمان های تروریستی مانند "جنبش اسلامی ترکستان شرقی"، موانع برای امنیت، ثبات، توسعه و  همکاری در منطقه برچیده شود.

اظهارات این مقام چینی در حالی است که وزیر خارجه این کشور نیز روز گذشته گفته بود حضور آمریکا و جنگ در افغانستان به هدف خود یعنی از بین بردن تروریسم در این کشور نرسیده و خروج عجولانه نیروهای آمریکا و  ناتو می تواند فرصت بازگشت مجدد گروه های تروریستی مختلف به این کشور را به وجود بیاورد.